måndag 1 mars 2010

Skalman

Skalmans tillvaro är helt och hållet inställd efter hans mat&sov klocka, inte ens hundra kanoner kan väcka honom. Ungefär så fungerar min kära fästman också, för att få honom att vakna så måste man i princip hoppa på honom eller nypa honom hårt. Att gå in och säga "älskling nu är klockan si eller så och då ville du ju gå upp" fungerar verkligen inte. Idag har mammamaffian varit här och ätit lunch, alltså vi var fyra mammor och fyra bebisar. Bebisar är inte alltid lugna och tysta, inte heller mammor. Jag vågade inte berätta för dem att F låg och sov, för då tänkte jag att de kanske skulle tassa på tå och bli stressade om nått av barnen grät eller så. Saken är ju den att det inte gör något alls! Jag gick in vid 16, då han hade sagt att han kunde tänka sig att vakna eftersom jag hade bokat tvättid åt oss då. Jag frågade om han hade hört oss, "va, har de varit här?!" han hade inte hört ett pip. Som en klubbad säl skulle man kunna säga. Jo förresten det hör saken till att han hade jobbat natt och jobbar i natt igen, men det kanske ni förstod? Han ligger inte och sover hela dagarna annars.

Hittade denna bild via google
men det verkar inte finnas någon reell källa, men bamse.net finns!

Den där tvättiden, alltså är det bara jag som har svårt att förstå att februarimånad bara har 29 dagar var fjärde år? Det här är kanske fjärde gången sen vi flyttade hit i somras som jag bokar en tid på ett datum som inte finns. Hur irriterande är inte det?! Har en hel del tvätt som måste vara rent imorrn, som tur var så fanns det tid mellan 13-16 imorgon också, vilken röta, tur för oss annars hade det blivit en del handtvätt och jag tycker inte att det känns som att det blir lika rent då.

Promenaden och lunchen var trevlig men i min förvirring och glömska så glömde jag såklart baguetterna i ugnen och de var kolsvarta när jag mindes dem. Attans bananer kan man säga då, men vi klarade oss utan också.

Jo är det någon som har missat att det snöar? Har hört att det är fina backar i fjällen. Det vore trevligt att spänna på sig brädan en solig förmiddag och ta några svängar nerför backen. Den som hade sån tur!


2 kommentarer:

  1. Jag som trodde att ni skulle med upp/ner och åka snowboard och skidor med Jim och dina föräldrar denna vecka? ;o Vilken lite chock jag fick mig!

    Du får hälsa stackars utmattade F! Hoppas att han trivs på jobbet i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Laddaren är på väg! Jag var till posten igår och de sa att den skulle gå iväg samma dag. Så jag hoppas ni får den snart. kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda