torsdag 11 mars 2010

Full rulle

Igår morse så packade vi in oss i bilen för att bege oss mot hemstaden. F var ledig och så var det babysimsdag. Vi kom fram vid 11-tiden, Clara fick lunch och vi drack lite kaffe med solen skinande in genom fönstret. Så underbart det är nu när vädret har slagit om, drip, drop och snön den smälter av solens varma strålar. Underbart! Då vi nu har införskaffat oss en ny dator så hann vi inte med någon långpromenad eftersom vi satt och installerade den och gjorde säkerhetskopior och sen brände vi ut dopfilmen på DVD också. Det fanns ingen brännare på den gamla datorn som vi hade fått lånat. Vi hann dock med en kortis på stan för att köpa presenter till två töser som vi har fått en massa saker av till Clara. Deras föräldrar ville inte ha några pengar, men när vi frågade om vi iaf kunde få köpa presenter till E och A så sa mamman att det gick bra. Vilket barn gillar inte att få presenter tänkte vi?!

Taget från under ytan.

 Efter det kom Claras farfar hem till oss och följde med på babysimmet. Dock är jag lite besviken på den här gången. Det kändes rörigt och tiden försvann i ett naffs. Vi som inte har varit på två veckor först på grund av haveriet i reningsverket och sen sportlov ville ju väldigt gärna hinna med att dyka så att det inte skulle gå ännu längre tid mellan gångerna När det var 5 minuter kvar fick jag fråga om det var okej och om en av fröknarna kunde vara med och kolla. Det var nämligen så att vi hade en extra fröken igår, en tjej som utbildar sig till babysiminstruktör, det var väl det som gjorde att det blev så rörigt. Hon ville hinna med en massa saker men på 30 minuter hinner man inte supermycket och måste begränsa sig. Jag hade hoppats på att vi skulle få prova på att låta Clara dyka mellan två personer men det hanns inte med. Nästa gång då tänker jag säga till, Clara är ju jätteduktig på att dyka och inte ett dugg rädd så nu är det tametusan dags! Vid halv 19-tiden så packade vi in oss i bilen igen och lämnade F i Falun för att åka tillbaka till Gävle. Jag fick, en lite kort stund ,ett släng av "söndagsångest" alltså den ångesten som förr alltid slog till på söndagarna när vi bodde över 60 mil ifrån varandra och det var dags att åka hem till vardagen. Som tur var gick den rätt fort över.

Idag så trodde jag att jag skulle tuppa av när Clara först vaknade vid fyratiden för vällingdepå och sen redan klockan sex igen. Jag försökte, i en timme, att få henne att slappna av och iaf vila så vi kunde stanna i sängen. Då klockan sju, kom mormorn in och hämtade Clara så jag fick ligga kvar! Åhh så skönt! Låg ända till halv nio och det var underbart. Sen så var det dags att börja med trappslipningen, efter frukosten, och nu är källartrappan gjord. Det gick mycket fortare än vad jag hade trott. Min moster C kom och gick ut med Clara så att jag kunde slipa och mamma gjorde, jag vet faktiskt inte riktigt vad hon gjorde för hon sprang runt en massa och plockade än här än där.

Sötnosar!

Vid 15-tiden så kom Elin och Ella! Fick ett sms på morgonen av Elin där hon frågade om de kunde komma förbi en sväng, hon visste ju att vi skulle slipa trapp men undrade om det var okej att iaf komma och säga hej. Såklart det var! Bäst att passa på att träffas nu när vi har chansen, och de var här ända till Gustav slutade jobbet och kom och hämtade dem. Så kul och förmodligen så ses vi på lördag kväll igen för att "titta" på den där "melodi"festivalen. Clara och Ella är så gulliga, de klappade på varandra och en gång tog sig Clara riktigt nära och försökte att pussa på Ella. Klart man ska pussa bästisen! Gofisar är vad de är, sånna riktiga sköningar.




Nu är jag sådär trött igen och funderar på att snart hoppa i säng men F slutar inte förrän lite senare och det skulle ju vara mysigt att få byta några ord med kärleken innan man ska sova. Får se om huvudet orkar fokusera på att hålla ögonlocken öppna.

Sussa sött!


2 kommentarer:

  1. Jaha, jag tyckte jag rände än hit och än dit för att hjälpa. Först skjutsa J till skolan och in till mamma för att hjälpa henne ta kontakt med HSB då hennes frys gick sönder. Sen hem en sväng. Därefter åka och köpa slippapper. Sen dammsuga och torka köksgolv då det skulle vara två småflickor på det under em. Sen förbereda middag och efter den ut på elgiganten och mediamarkt för att titta på kyl/frys åt mamman. Slutligen kl 20.30 till ICA för att handla inför helgen. Just ja, tillbaka på K-rauta för att byta slippapperet som de gett mig fel sort av också. Jag tyckte jag gjorde mycket fast det blev mycket farande :)))

    SvaraRadera
  2. Det var ju det jag menade, du for än hit än dit och grejade men det var så mkt att jag inte kom ihåg allt ;) Fixar mamman.

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda