tisdag 9 mars 2010

Bästisdag och på jobbet

Elin och Ella det är våra "bästisar" det. Konstigt ord det där "bästis", att ha sånna när man är barn är ju inte konstigt eller så, men när man är vuxen känns det lite lamt att använda sig av ordet bästis. Hur som helst, om jag skulle beskriva Elin med ett ord så skulle jag nog säga att hon är min bästis. Det innefattar ju allt som är bra med en vän, den bästa, så att säga. När Clara och Ella fortfarande var småkryp i magarna bestämde föräldrarna att de här två skulle antingen bli bästisar eller "fästisar", så när vi visste att Clara var en tjej efter vårt UL så väntade vi spänt på vad Elin och Gustav skulle komma med för besked eftersom de också ville ta reda på vad det var för en sort i magen. När de kom ut från ultraljudet fick jag ett sms från Elin "det blir en bästis" och så får det vara nu, tills Ella och Clara blir galna på sina föräldrar och denna ihoptuttning och sparkar bakut. Fast det hoppas vi såklart att de inte gör!

Bästisarna Ella och Clara

Jag och Clara åkte ner till stan och hem till fröknarna E, och deras hundar, för att möta upp dem och gå ut på promenad, vi tog en sväng i Boulognerskogen här i staden. Sen fick hundarna gå hem och vi gick och tog en lunch på hetaste mammamaffiastället i stan, nya Waynes coffee. Många vagnar var det där inne ett tag men det blir inte så trångt som det blir på det gamla (det finns alltså två stycken på samma gata). Mysigt att få hänga med fröknarna E en hel förmiddag och få ägna oss åt sånt som vi skulle ha gjort vareviga dag om vi också hade bott här. Men nu gör vi inte det så då blir dessa tillfället vardagslyx!

 Fröknarna E.
Efter lunchen så gick vi längs Drottninggatan och funderade vilken buss det kunde tänkas vara som går ut till Bomhus och mitt jobb. När vi kommer bort mot busshållplatserna så ser jag den bussen som jag ska med så utan att hinna krama om Elin så slänger jag mig på bussen. Sen spenderade jag och Clara hela eftermiddagen där, på jobbet, vi gick hem vid 16 för då var Clara helt sjukt slut. Så många barn har hon aldrig träffat och social som hon är så ska hon ju peta på dem allihopa och nypas och kramas och upp i famnarna. - gulligt. Det var så roligt att träffa kollegorna och alla barnen även om jag ännu en gång fick en påminnelse om att mitt minne inte är vad det brukar. Hade glömt av flera av barnens namn (alltså av de barn som jag inte har haft på min avdelning) jag kom på dem efter några ledtrådar men det känns ju hemskt! Innan jag börjar igen ska jag nog låna hem skolkatalogen och plugga stenhårt!

Nu är jag så trött så jag orkar inte masa mig iväg till nått av de ställen där jag blivit erbjuden att komma och titta på Desperate Housewifes och Cougar Town , då mina föräldrar inte har denna underbara kanal hemma hos sig. Känns som att jag redan nu kl 20.09 kan dyka ner i sängen med min fina bok som jag för tillfället läser.


 Besöket hemma hos mormor/gammelmormor igår. 
Clara och Clara!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda