lördag 6 mars 2010

Borta bra men hemma är skönt

Hemma igen. I tisdags så packade vi bilen och for mot fjällen, närmare bestämt Kläppenfjället i Sälen. Det är sånt som jag inte skriver innan, för F tycker att det är dumt att deklarera att "nu är inte vi hemma, kom alla tjuvar om ni vill". Det är så sant, folk skriver överallt att de inte är hemma då och då och är borta si och så länge och så blir de förvånade när de kommer hem och halva bohaget är borta.

Iaf så nu har vi varit borta och kommit hem igen. Så tjuvarna där ute, det är ingen idé att ni kommer hit nu! Nästa vecka så kommer inte jag och Clara vara hemma, vi drar till Gävle och alla godingar där vi! F är dock hemma så tjuvarna behöver inte göra sig besväret då heller. 

Vi ska ta oss en tur till mitt jobb, jag måste lägga in om några fler föräldralediga veckor till sommaren så vi får ihop det, med jobb och semestrar och inskolning! Inskolning, gaaahhh i augusti ska Clara börja på förskolan, men det är långt kvar så det funderar jag inget mer på nu. Sen ska vi hjälpa mormorn att slipa trappan för den ska målas om och fräschas upp. Har lovat sen i höstas att jag ska hjälpa till när det blir dags. Nu fungerade det i planeringen så då drar vi dit och slipar bort lacken och gör plats för den vita färgen som sen ska på. Vi ska också se till att gammelmormorn (min mormor alltså) är och hälsar på några dagar, hon saknar Clara så att det värker säger hon. Det ska bli mysigt, sen måste vi se till att få nån dejt med Elin och Ella, kanske Sandra och töserna inte ska vara på HIG och förskolan hela dagarna heller så vi får träffa dem med. Sen om det är någon mer som vill träffa oss så är det bara att slå en pling och komma ut till Järvsta och säga hej!

Fjällen var iaf underbart, strålande fint väder varje dag och fina backar. Tyvärr så får jag sjukt ont av mina boots så första dagen kändes det som att tårna skulle trilla av. De andra dagarna fick jag låna min pappas boots och dom badade fötterna i. Något för stora ja, men jag slapp iaf få sådär ont. Nu har jag kommit fram till att jag vill överge brädåkningen för skidåkning. Har deklarerat att jag önskar mig ett par carvingskidor i 30-årspresent, men det är ett tag kvar så om vi kommer upp till fjällvärlden nått innan så tar jag nog och hyr ett par. Känner att jag har blivit så feg på brädan nu för tiden, man har inte samma uppsikt på folk när man står på snedden och hela tiden så undrar jag om nån kommer och dundrar in i ryggen på mig, inte kan man stanna lika fort heller. Igår gjorde jag en riktig vurpa och idag har jag så ont i kroppen, slog i hakan först och jag som redan har problem med mina käkar har s***ont idag. Hela överkroppen värker, varenda muskel värker, men efter att man såg Anja Pärsons vurpa i OS så får man inte klaga såhär mycket så nu är jag tyst. 
Eftersom vi inte hade hunnit få laddaren innan vi åkte så har vi inte kunnat tagit några kort. Tur att min lillebror är lika "knäppa kort" tokig som mig. Ska spara över hans kort till oss i veckan som kommer när vi är där och hänger. Laddaren hade iaf kommit nu när vi var borta så batteriet ligger på laddning nu! Tack Emma och Jonas!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda