söndag 14 mars 2010

Hemma igen

Söndagkväll i soffan hemma. Det var så mysigt att komma hem och gå in i sovrummet med Clara och Svea för att väcka den sovande Skalman, som bara jobbar och jobbar. Clara blev sååå glad av att få träffa sin pappa, hon blev alldeles stirrig och började andas jättefort. Gullungen det är så roligt att se att hon blir så glad och att hon faktiskt ändå redan verkar kunna "sakna" andra. Nu är det kanske inte så djup, att det är saknaden hon känner utan mer glädjen över att träffa någon hon tycker om, än men det verkar ju så när hon blir sådär tokglad för att få träffa en av de viktigaste personerna i hennes liv efter att ha varit ifrån honom i flera dagar.

Mysbad hade de sen, det är oftast F som badar med henne då jag inte är nåt riktigt fan av att bada. När jag badar Clara så badar jag oftast inte med henne. Kanske är det också för att när jag badar henne så är inte F hemma och då blir det lite krångligare med allt runtikring. 

Nu är klockan egentligen så mycket att jag borde sova, ögonlocken känns jättetunga. Jag vill läsa de sista kapitlen i min bok men nu är det ju så att vi har köpt en ny dator och då är det så roligt att sitta med den och surfa. Det är en "helt ny" upplevelse jämfört med den vi hade tidigare, tangenterna är så sköna att jag knappt vill sluta skriva. Dock så måste jag dra mig mot sängen så jag är hyfsat pigg imorgon bitti, för kl. 10 ska vi vara på BVC och 7-månaders kontroll. Innan det så måste vi hinna ut på promenad med Svea, frukost och allt som hör morgonen till. 

Igår fyllde Claras faster 30 år! Grattis i efterskott Johanna. Snart kommer Claras första kusin också, det ni det är riktigt spännande!

3 kommentarer:

  1. Haha Caroline först och främst, jag tyckte att hon var en snobbig översittare i ett helt år (och hon tyckte att jag var en riktigt skum typ, säkert knarkare) innan vi hamnade i samma klass på gymnasiet och vi gav varandra en chans, sedan satt vi ihop ;)

    Och Elin var ju knappast en av mina favoriter heller, det var ju på Mysans studentfest efter lite alkohol som jag ens behagade att prata med henne ;) Fast det hade ju sina orsaker och jag surade ett tag till sedan, innan jag insåg att vi var ganska lika hon och jag ;)

    SvaraRadera
  2. VEM är det som ska få barn av dina syskon?!? Jag vet ingenting, fast jag har FB... :) Kram på er! /Alva

    SvaraRadera
  3. Hehe jag kom ju på att Fredrik åxå har syskon... :)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda