tisdag 30 mars 2010

Gå gå med lära-gå

Fredag:

Efter att hon hade lärt sig att resa sig, så fortsatte hon resten av de vakna timmarna. Ingen tid finns till annat nu, när det är sån här fart. Jag måste vara med hela tiden, tills hennes balans blir bättre. Innan jag lärde mig att vara tillräckligt snabb så hann hon ramla tre gånger. Nu vet jag bättre, när hon är i farten blir det inget kaffedrickande, inget Tv4 morgon, inget bloggande, ingenting sånt som gör att jag inte kan reagera tillräckligt snabbt. Nu kanske jag lät som en hönsmamma, men faktum är ju att det går på en millisekund från det att hon släpper till det att huvudet slår i, så nu är det Clara för hela slanten. Med tanke på hur mycket hon är uppe och står så lär hon nog träna upp balansen rätt fort.

Hon gillar sin bobbycar, når nästan ner med benen nu. 
När hon kommer på hur hon ska göra med den så får jag väl aldrig sitta still.

Lördag:
Earthour i lördags. 29 st ljus hade vi tända och ingen lampa, dator eller dylikt. 
Eller jo, jag var tvungen att göra välling till Clara så spisen var på i max 3 minuter. 
Mat var hon faktiskt tvungen att få innan sänggåendet.

Söndag:
 Gå, gå med lära-gå.

I söndags fick hon sina fina, nya skor, och himmel vilken skillnad det blev på balansen genast då. Inte alls lika svajigt. F kunde t.o.m. släppa henne så hon stod helt själv en kort stund. Lära-gå-vagnen gick hon en liten promenad med också. Fast då var F tvungen att vara bakom och hålla kolla så hon inte ramlade och jag fick sitta framför och hålla emot annars så fort den framåt alldeles för fort. Hon höll i sig iaf.

Nyäten Ella med kvällsgröten runt munnen.

På kvällen var vi hem till Ella, Elin och Gustav och hälsade på. Det var riktigt längesen vi träffades alla sex. F har ju inte varit med de senaste gångerna pga av jobb. Det blir härligt sen när vi bor nära och kan träffas ofta!

Måndag:
Möte med husbyggarfirma nr 2. Vi var där i 2,5 timme för att gå igenom deras kalkyler, vad som ingick i standard och allt som hör till. Huvudet snurrade av siffror när vi gick därifrån. Nu måste vi höra med husbyggare nr 1 för att berätta hur läget ser ut och att vi nu har fått en fördelaktigare kalkyl, en fördel med flera 100 000 kr som det verkar.  Valet vore väl inte så svårt och jobbigt om det inte vore för att vi känner byggare nr 1 och kommer att bo ganska nära denna. Fast vi ska ju självklart tänka på vad som är bäst för oss, kan inte ta hänsyn till andra i så här stora frågor/köp.

Tisdag:
Idag har vi varit på mammamaffia, dock så var Molly och E hemma för de är med i en budgivning på ett parradhus som pågår idag. Hemma hos E och Love var det idag och god vegetarisk lasagne serverades efter promenaden. Nästa vecka är det Loves pappa som kommer med i maffian. Då blir det här hemma hos oss. Vi sa nu att vi ska försöka få till en tjejkväll utan bebisar med vin och utgång nån helg framöver, det ska bli riktigt roligt!

Hej hopp!

1 kommentar:

  1. Hallå tjejen!

    Nu är jag hemma, efter en mkt lyckad semester. Vilket otroligt land Kuba är. Helt ofattbart, det är som att komma flera år bakåt i tiden. Ska ta och lägga upp lite bilder senare idag här på bloggen har jag tänkt!

    Javisst, vi slog på stort och förlovade oss på Kuba. Roligt! :)

    Usch, jag avundas inte er direkt. Det är såå mkt som far runt i huvudet på en när man är i det stadiet i bygget som ni är i. Men det kommer vara sååå skönt och underbart när ni står där med ett nybyggt hus och kan flytta in :)
    För våran del blev det dyrare än vad vi hade räknat med, men jag tror det är rätt vanligt. Det är så många utgifter och annat så det är nog svårt att pricka in slutsumman direkt. Vi hade räknat med 2,2 men slutade på 2,8...

    Hur har ni haft det? Hänt nåt skoj medans jag varit borta?
    Kramar Maria

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda