fredag 19 mars 2010

Fredagsmys

Fredag och såklart fredagsmys. F gillar verkligen att laga mat så han står för det mesta av den sorten i vårt hushåll. Idag hade han bestämt att vi skulle ha kalv och hasselbackspotatis med mild pepparsås, morötter och lök.

Pappan och Clara lagar mat.
När jag och tjejerna kom in från att ha varit ut med Svea var bordet dukat. 
Vi åt gott och Clara satt på golvet och lekte. Såklart hade vi en godisskål såhär på fredagen också.

 
 Medan vi åt såg vi denna film, F skulle iväg och jobba
så då är det bästa att passa på och äta och titta samtidigt.

Clara när hon är med under matlagningen och sen sussar sött i sängen.

Lite firade vi också, kan man säga, för idag pratade jag med kommunen och det kommer inte att vara några problem med vår bygglovsansökan! Det enda de väntar på är nybyggnadskartan. Lantmäteriet var där och mätte ut den nya tomtgränsen i tisdags så snart har nog kommunens kartritare kordinaterna och då mina vänner kan bygglovet vara färdigt under denna månad, senast i april!!!

Ha en underbar helg!

2 kommentarer:

  1. Clara är så söt som sitter och ser så glad ut när hon får vara med Pappan i köket, gullungen!

    Jag hoppas att ni har det bra Linda, kram <3

    SvaraRadera
  2. Gud va härligt!!! Vad skönt att inte behöva vänta nå länge :).
    Puss puss

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda