onsdag 3 mars 2010

Lillebror 22 år

Idag fyller min äldsta lillebror 22 år. Skrämmande, va stora de blir småsyskonen, minsta lillebror fyller 19 i april och lillasyster fyller 26 i maj. Vart sätter det mig då? Jo närmre och närmre 30, fast det gör faktiskt inte så mycket, tycker att jag har hunnit med en del ändå.

Idag på födelsedagen får han ingen frukost på sängen i sitt lilla studentrum på ja, jag kommer inte ihåg vad det hette, men det ligger på gärdet. Lillebror studerar nått  på KTH som jag inte kommer ihåg vad det heter, men har med kemi att göra, nån slags civilingenjör  inom kemi ska han bli. Roligt för honom, han verkar tycka att det är intressant. När han gick på gymnasiet var han lab.föreståndare på naturvetenskapliga föreningen, alltså nördarnas nördklubb kallade vi den för när jag gick där och värst var väl ändå lab.föreståndaren, andra brorsan gick i samma fotspår och blev vald till ordförande för föreningen men avgick i december då de bara sitter i ett år. Hur som helst han är naturvetare i hjärtat lillebror Jonas.

 

Det jag ville få fram var ett fyrfaldigt leve för Jonas, han leve, hurra, hurra, hurra, hurraaaa! Grattis bror, hoppas att du får en underbar födelsedag!


Idag är Clara 7 månader också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda