söndag 28 februari 2010

Tandsprickning

Idag har vi förstått varför Clara har varit gnällig och sovit lite sämre de senaste dygnen. Idag tittade hennes andra tand fram, lillgumman med två gaddar! Visst är den andra bara framsprucken men den känns tydligt så om någon vecka så har den också tittat fram lika mycket som den första. Det syns även i överkäken att de kommer att komma sinom tid. Tandköttet är liksom lite svullet frampå och det skiner igenom vitt. Det händer saker varje dag och det är så himla roligt att få vara med om detta. Att få bli förälder är verkligen den största och underbaraste gåvan man kan få. Jag är helt övertygad om att alla föräldrar känner så, även om vissa kanske har problem inom vissa områden av föräldraskapet. Vi stortrivs och njuter av gullungen varje dag, klart att man ibland är trött men det är ett litet pris att betala. Inte för att Clara överhuvudtaget har haft några sådana problem, vi har ju haft tur. Men det är ändå inte så att man kan ha sovmorgon varje lördag och söndag, men så är det och det är ganska mysigt bara man tar sig upp ur sängen och fått i sig lite kaffe.

Nu har jag precis sett den nya Beck filmen och jag gillade den, Beck är alltid Beck men jag gillar ju som sagt polisfilmer och serier jag. Är helt såld på Johan Falk. F är och jobbar Clara sover och Svea ligger däckad på soffan. Den här kommande veckan är F ledig flera dagar och det ska bli underbart, snö och sol hoppas vi faktiskt på trots att de flesta vill ha vår. Våren kan komma veckan efter så blir det bra.

Imorgon ska mammamaffian ut på promenad igen och den här veckan blir det lunch här hemma hos oss. Jag har bestämt mig för att bryta sopptrenden, även om det är ruskigt gott med soppa men vi hade ju det till förrätt igår. NU VANN KANADA HOCKEY FINALEN! Så då skippar jag soppan imorrn. Det blir grillad kyckling och qinoasallad istället som är en av mina absoluta favoriträtter. Ska ta fram grillen nu ikväll så jag slipper det imorrn bitti. Elgrillar gillar jag skarp, man måste inte stå ute och huttra när det är vinter utan bara att ställa fram den på spisen under fläkten och köra! Jag fick den som vi har i födelsedagspresent av svärmor och Micke i somras, så himla roligt, helt oväntat. Hade pratat om en elgrill hela sommaren och det hade svärmor snappat upp!

Förhoppningsvis så kommer vår batteriladdare till kameran imorgon eller på tisdag så jag kan börja knäppa kort igen, vi hade glömt den hos Jonas och Emma i Norge och de skulle posta den igår. Jag hoppas verkligen att den kommer nu i början av veckan för nu ska Clara få prova pulkan och då vill vi kunna ta kort med en vanlig kamera istället för med mobilen.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag kommer posta laddaren idag tyvärr! Kom till posten tio över tre i lördags, och de stängde såklart klockan tre! :( Visste inte om detta, men idag ska den iväg! Sorry :( Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda