måndag 8 mars 2010

Packa mammas kappsäck

Nu måste vi sätta lite fart och packa väskorna och göra oss i ordning så att vi kommer med något av tågen som går. Har inte bestämt vilket än, men hoppas på 12.35 istället för 14.35 då blir det fler timmar med mormor. Fast hon vet inte att vi kommer, jag tänkte att vi ska överraska henne.

Igår gick jag bananas (My nu började jag med!) med kameran efter att batteriet var färdigladdat, det blev dock endast en liten modell. Sen satte jag mig och skulle beställa framkallning från fuji, jag gillar verkligen det stället, får erbjudanden hela tiden om fraktfritt eller 50 gratis bilder. Igår var det gratisbilder (fram tom den 17/3 för er som vill passa på) så nu har vi fått iväg en 140 kort på framkallning.

 

  

  

  

 

Sen vill jag önska kusin Ida en underbar födelsedag! 

Det är även internationella kvinnodagen så kvinnor stå upp och kämpa för er rätt till lika villkor på samma sätt som vi har samma skyldigheter. Idag pratar de om oss lärare på nyheterna och skillnaderna på lönerna mellan olika yrkeskategorier. Hur kommer det sig att prioriteringarna är så underliga? Vill vi inte få vård av duktiga och välutbildade sjuksköterskor? Låta våra barn gå i en skola med duktiga välutbildade lärare? Ligga på förlossningen och ha en duktig välutbildad barnmorska? Det var bara några kategorier som kämpar för högre löner för det fantastiska arbete de utför.

3 kommentarer:

  1. Kvinnodagen ska uppmärksammas och visst är det sant att man vill ha utbildade folk till olika positioner i samhället. Själv är jag lärare och önskar mig själv en betydligt högre lön med tanke på min prestation och att man faktiskt jobbar med det viktigaste vi har - nämligen våra barn!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vi behöver absolut inga pengar för laddaren. Jag känner mig själv och vet att jag någon gång garanterat kommer glömma nåt hos er :) Då kan ni få posta tillbaka det ;) Puss o kram på er i solen!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda