tisdag 2 mars 2010

Mot ljusare tider

Nu är det härligt väder, solen verkligen skiner och kämpar för att värma marken. Mars månad och vi hoppas att våren är här snart iaf. F sa när han kom hem att det är så skönt nu när han har jobbat natt att solen är på väg upp på hemvägen. De senaste dagarna när F har jobbat natt så har vi varit vakna när han kommer, Clara vaknar 07:05, jag börjar se ett mönster. Det är faktiskt en helt okej tid, lika bra att gå upp då istället för att kämpa med att hon ska somna om bara för att mamman är trött och vill sova. Jag kan faktiskt vila framåt tio när hon gör det, det börjar också bli ett mönster att hon sover 45 minuter på förmiddagen och sen kan hon sova längre på eftermiddagen.

Den här veckan är det sportlov och på jobbet, som jag är föräldraledig ifrån, är det garanterat pyssel på hög nivå. Loven är supermysiga att jobba på, barnen får göra det som de helst vill och många gillar att pyssla. Kan det vara för att så många av fröknarna gillar detta? Drottningen av pyssel är nog iaf Carina som jag jobbade på samma avdelning som förra våren. När jag kommer tillbaka till hösten vet jag inte vart jag kommer att hamna. Om jag hade jobbat i år så hade jag varit på en, för mig, ny avdelning. Blir spännande att se om de har tänk att det ska fortsätta lika i höst eller om det blir omrotering. Om jag ens får komma tillbaka, vill säga. Kommunen kom i Januari med beskedet att 60 st lärare/förskollärare/specialpedagoger mfl var tvungna att gå. Jag håller dock hoppet uppe eftersom jag är anställd som lärare/förskollärare och fritidspedagog och det är inga fritidspedagoger som måste gå. Har dom kommit underfund med att fritids är viktigt tro? Eller är det så att det inte finns lika många fritidspedagoger? Verkar iaf inte vara så många som läser den inriktningen på lärarutbildningarna runt om i landet. I värsta fall, försöker jag intala mig, kanske jag blir omplacerad. Hoppas verkligen att det inte blir så för himmel vad jag trivs på jobbet, det är så många av mina kollegor som är drivande och håller lågan uppe. Inga kärringar som jobbar bara för att.

Idag bjuder jag på en bild av mina föräldrars hus, det är inte bara i vinter det är snöigt, även om det var länge, längesen som den låg så här lång tid. Den här bilden togs för ett eller två år sedan.

Huset där jag är uppväxt, som på landet fast nära staden.


Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda