måndag 15 mars 2010

9865 g

Lillstumpan börjar verkligen bli en "liten tjej" hon är liksom ingen bebis längre. "Konverserar", tar sig runt, är super social, flörtar med folk på ica maxi, skrattar, busar , leker och framför allt så växer hon! Hon växer mycket, både fysiskt och psykiskt. Idag var vi till BVC och nu är hon 72 cm lång och väger 9865 g. Följer sin egen kurva precis som hon ska. Sköterskan visade också på kurvan, eftersom den är så stadig i sig, att hon troligen kommer att var 80 cm och väga 12 kg när hon är ett år. Så då vet man vad man ska köpa för stl i födelsedagspresent. Fast egentligen så hade väl vi redan räknat ut det, tror nog t.o.m. att det kommer att passa perfekt med stl 86 då. Jag har ju redan fyndat kläder på rean i stl 86 som jag tänkte kommer att passa perfekt tills hon börjar på förskolan. Tänk så liten hon kommer att vara bland de andra barnen, nyss fyllda ett ska hon, traska in där och busa. Jag tror med största sannolikhet att hon kommer att älska förskolan, vissa barn är mer förskolebarn än andra jag tror att hon är ett sånt barn. Visar iaf tendenser till det, hon älskar ju att vara med andra bebisar.

Imorrn ska vi ut på promenad med de andra, lunch blir det hos E och Molly, de har återhämtat sig från 40 graders feber som de hade i förra veckan och är nu fit for fight igen. Ska bli kul att träffa alla, har ju inte gjort det sen måndagen innan vi åkte till fjällen. Förutom en kortis på babysimmet då vi går i samma grupp som Love och Ingrid är i gruppen efter oss, men det är inte samma sak som att umgås en hel förmiddag inte!

Slarvig och glömsk som jag är så har jag glömt kameran i Gävle, som tur är kommer min mamma och min mormor hit på onsdag så då får vi den åter. Blir dåligt med kort tills dess eftersom jag inte heller hittar usb-minnet till mobilminneskortet, tråkigt men det får gå ändå.


3 kommentarer:

  1. Oh hon växer ju så det knakar, världens sötaste unge :) Men va skumt med din blogg. Har de inga kontaktuppgifter, så du kan maila nån eller nåt? Hoppas vi kan ses en sväng i helgen som sagt också :) Ja, se filmen så kan vi diskutera den sen! Kram!

    SvaraRadera
  2. Sötnosan då, växer så det knakar! Jag får nästan lite panik när jag inser att det bara är ca en och en halv månad kvar till augusti gahh vad tiden går fort...
    Hur gick det med skoletandet igår då? Hälsa familjen!

    SvaraRadera
  3. jag menade såklart fyra och en halv ;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda