torsdag 18 mars 2010

"Du är vacker"

Min älskade F, han gillar att "busa" ibland. Igår så sa han "jag har gjort ett litet bus, den som dricka mycket vatten, skola finna". Jaha? Dricka mycket vatten? Aha, tänkte jag, om man dricker mycket vatten måste man så småningom gå på toaletten. Denna lilla lapp hade han gömt under toalettpapperslocket där han hade vikt "hotellvikning" på papperet. Han är så söt!


Idag när vi kom tillbaka till stan från Sågmyra så sa han att vi behöver matlagningsgrädde. Va? Varför då, det behöver vi väl inte. Nähä, men vi behöver iaf jordgubbsfil. Så jag fick hoppa ut på Ica för att handla fil. Knepigt tänkte jag då, vi har väl fil hemma, när jag kom tillbaka till bilen och satte på mig bältet förstod jag. Han hade satt fast denna lapp på bältet med gem, såg det inte förrän jag hade fått på mig bältet.



När vi bodde långt ifrån varandra och hade distansförhållande, nästan hela vårt förhållande faktiskt, förutom 10 månader i Örebro, fram till i somras, så lämnade han ofta lappar eller kärleksbrev efter sig när han åkte hem. De hittade jag ofta när jag skulle gå och lägga mig. Ett kärleksbrev på kudden tänk vad det betyder mycket! Det gör dessa lappar också, speciellt eftersom han placerar dem på kluriga ställen, bättre än en blomma faktiskt! Även om det också förgyller vardagen mycket.

Sågmyra for vi ju till idag. Lager 157 och Calimero, Scorette hann vi inte gå in på. Inne på lagret så hittade F två Levis T-shirts för 150 kr st, superbra pris! Jag hittade ett par jeans leggings för 100 kr och en jumper för samma pris. En outfit för 200, inte ofta man ramlar över det. Den här gången hade de också mycket mer barnkläder än när jag var där i höstas, då var jag lite besviken över att de bara hade kläder i stl 80 och uppåt, den här gången hade de dock mer i mindre och större stl. Kan det vara bara för att vi ville hitta nåt i stl 80-86 tro? Har tänkt länge att Clara ska få en blå och vit SVEA tröja, sist fanns den bara i stora storlekar idag bara upp till 68, så typiskt. Men så är det när det är en outlet och de får in olika saker hela tiden. Bara att åka dit oftare så hittar vi säkert en sån till henne. Nu fick hon en likadan jumper som mig som kommer att passa framåt sensommaren/hösten och så hittade vi en bordstablett för 10 kr.

Några av dagens inköp.

En härlig dag med familjen! På lördag får vi besök igen, en av mina mostrar och hennes man kommer över dagen och hälsar på. Det ska bli kul för det har vi pratat om sen vi flyttade hit och snart flyttar vi härifrån igen. Sen på eftermiddagen blir det 30-årskalas för L. Undra vad man ska hitta på för present? F har en idé och det kan nog funka!

Sussa sött!

2 kommentarer:

  1. Söta Fredrik :) Tänk att små lappar kan göra en så glad :) Flyttar ni hem igen SNART?! pÖSS!

    SvaraRadera
  2. Stor blogg med intressanta artiklar. På min blogg jag också presentera en hel del goda gåvor. Till exempel, parfym LR Classics
    för människor med smak och en liten handväska.

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda