onsdag 17 mars 2010

Besök idag!


Idag kom mamma och mormor. Hon orkade, så himla roligt! Mormor har varit förkyld, hängig och trött i över två veckor och visste inte om hon skulle pigga på sig till idag men det gjorde hon så hon var med hit. Hon har varit lite nervös inför att följa med på babysimmet, hon tyckte att det lät så läskigt att ha lilla Clara under vattnet. Efter simmet idag så hade hon ändrat sig, hon tyckte att det var sååå kul och mysigt att få se Clara i vattnet då hon är inte under vattnet nån lång stund. Det går fort, upp och ner. Idag fick hon fridyka för första gången! Häftigt! Såklart klarade hon det galant! Inte ens en kallsup blev det, mysigt var det också idag för vi var både jag och F i vattnet. Egentligen får bara en vara med i vattnet för att det inte ska bli för många vuxna i bassängen men vår grupp är så liten så då får vi det! Idag har vi även tränat på att ha dem sittande på "kanten" och lyfta i dem och sen "simma" tillbaka till kanten. Eftersom det gick så bra för alla barnen så provade vi även att låta dem hoppa ner i vattnet och tog emot dem då. Det gick jättebra så vi körde en gång till.

Nu är det en gång kvar på steg två och redan veckan efter börjar steg tre. Vi får se om det blir samma grupp eller om de slår ihop oss med några andra, inte visste vår fröken heller om det blir samma tid och dag  och inte ens om vi får fortsätta ha henne. Jag hoppas verkligen att vi får det för jag tycker mycket mer om henne än den vi hade i höstas. Hon är mer pedagogisk och förklarar så bra vad allt är nyttigt för.  Jag gillar även hennes personlighet och sätt att vara.

Tyvärr så hade Jim satt batteriet till hans undervattenskamera på laddning och mamma hade inte sett detta så hon kom med kamera utan batteri. Det blir fler gånger. Såklart så glömde även jag att ta med kameran så att de kunde knäppa kort. Mamma har dock filmat och knäppt lite med sin mobilkamera men de kunde vi inte lägga in på vår dator då hon inte hade någon kabel med. Det blir fler gånger för det också! Nästa vecka ska Claras farmor (förhoppningsvis) komma med och titta, det blir superkul det med för hon har inte haft möjlighet att komma då hon slutar jobba kl 16 och det är då vi simmar.

Imorrn tar vi, hela familjen, en utflykt till Sågmyra och lager 157!

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig dag med god mat både till lunch och middag. Hann hem så jag bara missade första 5min på fuskbyggarna. Bra kört tycker jag fast det är jobbigt att köra när det är mörkt. Var tvungen att tanka också. Ztardust blev glad när jag hämtade henne.

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda