fredag 12 mars 2010

Tandhelvete

Nä fy tusan för tandsprickning. I natt är det inte bara Clara som har haft svårt att sova, min mun värker också så jag blir tokig! Käkar diklofenak för att jag tror att det ska hjälpa, igår satt jag med en alvedon som fick smälta i munnen för Elin hade hört att det kunde hjälpa. Nu på morgonen blev det två alvedon och en ibumetin. Knaprar tabletter som en galning. Fy tusan för visdomständer! 

Visste inte ens hur jag skulle bete mig nu när jag hade ont. Har aldrig haft problem med tänderna tidigare. Ringde folktandvården och fick lämna nr så ringde de upp. Hon frågade om jag hade gått hos dem tidigare och sånt, jo visst men det var tre år sedan sist sa jag. Jaha, jo men då brukar det sluta med att man får ont i nån tand sa hon på Ftv, ja fast nu är det en visdomstand och jag vet inte hur ni skulle ha förebyggt att detta skulle hända även om jag hade gått på en kontroll sen sist svarade jag henne då. Inte hade de kunnat fixat så att visdomstanden inte skulle ha kommit upp. Jag har iaf fått tid till imorrn förmiddag men nu känns det ju lite bättre med de senaste pillren så behöver jag gå då? Fast med tanke på natten, så jo det behöver jag. 

Jim har varit och köpt supp-alvedon till Clara också, jag misstänker att det är tänder på G även på henne. Båda framtänderna i överkäken känns som att de är påväg. och det ser även ut som att de när som helst spricker fram. Så "gnällig" och missnöjd som hon har varit i natt har hon aldrig tidigare varit. Gnytt och gnällt mest hela natten. Vid 1 så lyfte jag över henne till min säng för att jag skulle kunna vyssja henne lättare. Lilla pluttan, redan halv nio nu på morgonen var hon helt slut och hon ligger fortfarande och sover nu såhär 75 minuter senare, får se hur länge hon kan sova. Nu vaknade hon!

Ciao!

2 kommentarer:

  1. Aj, aj & aj! Det låter inge skönt :( Stackare..
    Hoppas verkligen det går över snart..

    Tack så mycket, det kommer nog bli en oförglömlig tripp för oss. Sol & bad ser jag verkligen fram emot :)
    Hörs när jag kommit hem igen!
    Sköt om dig! Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej! Såg du mitt sms igår? :) Kraam!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda