lördag 13 mars 2010

Tandläkarbesök

Ja så har jag nu varit ner till Folktandvården på slottstorget här i staden. Besöket gick fort, fick gapa så mycket jag kunde och tandläkaren sa "men lilla vän, din stackare, du kan ju knappt gapa". Hon tittade på uppsvullnaden och kände litegrann sen sa hon att det här behöver antibiotika. Så nu äter jag Kåvepenin, fick även rådet att köpa en antibakteriell munskölj, Corsodyl, då det är så svårt att borsta där bak, samt att fortsätta med Alvedon och Ibumetin så länge det värker såhär. Hon var superbra tandläkaren så nu kommer jag att få en kallelse till sommaren att komma på vanlig kontroll hos henne. Hon frågade om jag ville gå till den som jag gått hos tidigare men jag tyckte att jag lika gärna kan gå hos henne eftersom det var så längesedan jag var där sist. Slutet gott allting gott 10 dagar med penicillin och ett tandläkarbesök som gick av på 20 kr. Ja 20 kr, gissa om jag är nöjd!?

Snart kommer Jonas gäster så vi ska äta av centertårtan! Hoppas att den är lika god som den ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda