lördag 27 mars 2010

Upp och stå!



Nu på morgonen för kanske en timme sen, alltså strax innan 7 en lördag, Clara sitter i sin lekhörna där vi har alla hennes leksaker. Hon börjar dra i sin bobbycar fram och tillbaka så det dunkar i väggen. Svea skäller inifrån sovrummet där hon och F ligger och sover. Jag drar ut den så att hon kan sitta och putta den utan att slå i väggen. Då drar hon sig upp på knä mot bilen och står där och ler stort. Jag applåderar och hejar på, för säkerhetsskull så sätter jag mig bredvid henne utifall hon skulle tappa balansen och drutta i golvet. Försöker få till några kort i extasen eftersom det bara är jag som är vaken. Bredvid bilen står vår fotpall och hon går ner och sen upp mot den på knäna och sen drar hon sig upp till stående! Hon drog sig alltså upp så hon stod, alldeles själv!!! Wow, vilket häftigt ögonblick, sen gör hon det en gång till sen var det dags för gröt och nu sover hon så sött. Våran lilla, stora tjej så duktig, stolt är man som mamma varje dag men lite extra i sådana här stunder.
Knästående mot sin Bobbycar!
Drog sig upp i knästående mot mig också tittade en stund på barnprogram.
Barnprogrammen lockade inte länge, utan det var upp och stå som var det häftigaste.

3 kommentarer:

  1. Duktiga lilla Clara :) Stolt mamma, men tänk vilken stolt dotter du måste ha också! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla stora duktiga tjejen. Snart springer hon nog. Fina kort.

    SvaraRadera
  3. Heja Clara!!!!

    Tack för igår! Det var jättemysigt. Kul att prata och prata och prata.

    Kram J

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda