söndag 14 februari 2010

Ännu en helg har passerat

Igår packade vi om bilen och for mot Gävle för att gå på sötis Ellas dop. Det var mycket fint och en skön stämning var det. Prästen som de hade var kanon. Elin och Gustav har en ganska invecklad relationshistoria för utomstående och när prästen hade varit och hälsat på dem hade han inte alls fattat. Elins bror är gift med Gustavs mamma och de har två barn. Ella är alltså kusiner med sina fastrar, fattar ni? Gustav har alltså en annan pappa. Prästen var förvirrad och detta tog han upp under dopet och hela församlingen skrattade, för alla där visste precis hur allt ligger till.  Mamma Elin läste en sån fin dikt till sin dotter och gudmor Oriana läste en berättelse som hennes gudmor alltid läste för henne när hon var liten. Vackert. 

 
Här döps lilla Ella.

Pappa, Ella, Mamma och Gudmor.

Senare på kvällen så var vi hem till Elin och Gustav, där var även gudmodern med sambo och ett till par. Vissa av dem är melodifestivalsfreak men på något sätt så missades hela festivalen till förmån för spelet "Orient expressen" riktigt roligt och svårt spel. Clara ville vara social hela tiden hon, däckade i ca 30 minuter men sen var hon vaken ända tills vi bestämde oss för att åka hem framåt halv tolv. Då var hennes ögon alldeles röda av trötthet, hon sov som en stock till nio imorse.

Idag vill jag även gratulera Elin och Gustav till deras förlovning. Gustav tog idag fram en ring när de var ute på promenad och friade till bästaste Elin. All lycka och välgång önskar jag detta underbara par och deras lilla familj!

Idag har vi varit en sväng hem till min farmor och fikat. Där var också min farbror, kusin Moa, bonuskusin Ida och deras mamma. Clara fick sin doppresent av dem då. En supersöt tigersparbössa och en slant. Sen busade hon med mina kusiner och Ida var så betagen och ville mysa mest hela tiden. Sötaste bebisen hon sett, såklart! När jag ändå var där så tog jag mig en tripp ut på farmors ladugårdsvind och gissa om jag har hittat många skatter! De flesta är dock för stora för att släpa med hem för att fixas till så de får vänta tills i sommar när jag kan stå ute och dona. Jag var som ett litet barn på julafton, mina ögon verkligen tindrade av alla fynd jag gjorde! Farmor sa att jag får ta vad jag vill för det är ju ingen annan som är intresserad av de där gamla sakerna. Tror ändå att jag ska ta med mig post-it lappar och sätta upp.

 
Clara med min lillkusin
Efter skattjakt och fika gick vi hem till mor och far och började med garageritningarna. Nu är alla papper klara och ifyllda så imorrn bitti ska jag ringa upp till kommunens bygglovshandläggare för att prata om bygglovet och tala om att vi skickar in det samt om de vill träffas. Nu börjar det på riktigt!

Glad alla hjärtans dag!

1 kommentar:

  1. Du får hälsa grattis till Elin och Gustav! Och jisses vad stor Clara har blivit. Ha det bra Linda, kram.

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda