torsdag 18 februari 2010

Trött

Fattar inte, jag är så trött, så trött, trots att jag på eftermiddagen kröp ner i våran säng med Clara och läste böcker och sen vilade vi i över en timme. Hon är så rolig när vi läser, verkligen gapskrattar och kiknar, det är en riktig fröjd! Idag har vi varit på långpromenad med E och Love sen var det lunch hemma hos dem och då kom andra E med Molly också. Det bjöds på riktigt smaskig hemmagjord svampsoppa och baguette.

F har jobbat mycket i några dagar nu, hann på och träffa honom i 10 minuter när vi kom hem och så for han iväg igen. Han jobbade natten till idag så han åkte vid 18 igår och nu jobbar han kväll så det dröjer några timmar innan han är tillbaka. Vill verkligen hålla mig vaken tills han kommer hem. Nu så är han ledig i dagarna tre, så då får vi massor med tid att träffas. Imorrn ska vi åka till Säter där Clara ska spendera sin helg hos farmorn och Micke. Tänk en hel helg utan Clara! Hon kommer ju att ha det superbra och mysigt men frågan är om det kommer att bli lite eller väldigt jobbigt för oss. Kanske mest mig? Jag vet inte, F jobbar och är ifrån henne då. men jag är i princip med henne varje minut av varje dag. Vi har iaf att göra, imorrn har vi planerat in ett biobesök med min syster och hennes Andreas, på lördag blir det att gå på bröllop med efterföljande festligheter. Det ska bli riktigt roligt! Det är en av mina kusiner som ska lova kärlek i nöd och lust och hela kusinskaran kommer på bröllopet. Kul, kul! Vi får alltså två sovmornar denna helg, och det ska faktiskt bli riktigt mysigt. Även om Clara är jätteduktig att sova så vaknar hon ändå 6 eller 7 eller 8 (imorse kl.5) på morgonen och av någon konstig anledning så kommer jag ju aldrig i säng på kvällarna.

Imorgon när vi åker till Säter hoppas jag att vi kommer att ha tid att kika in hos mig&alice, en butik som jag hittade häromdagen på nätet.

I tisdags fick vi besked från Gävle Kommun att de mottagit vår bygglovsansökan, den dåliga nyheten är att de har lång handläggningstid 2-6 månader! Då har hela sommaren passerat, men vi håller tummarna att det blir närmare två än sex månader.

Nu ska jag hålla mig vaken med att plocka, städa undan, diska och packa Claras väska sen blir det mer OS!

Trötta kramar
 och en puss från Clara!

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Mysigt med lite tid utan Clara, hoppas ni verkligen kan njuta och bara ro om varann!

    Ha en trevlig helg! Många kramar Maria

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda