tisdag 23 februari 2010

Mammamaffia

Tänk dig, du är ute och går möter ett gäng på fem-sex mammor med barnvagnar, de fattar inte att de tar upp hela gångbanan utan du får surt klämma dig förbi dem för att komma fram. Muttrande går du därifrån och svär över galna mammor med barnvagnar. Kommer ner på stan möter upp en kompis och ni ska gå och fika på ert favoritfik, vad möts ni av om inte klungor med mammor och deras sablans barnvagnar som tar upp 80% av golvet inne på fiket. Tillslut hittar ni en plats inträngda i ett hörn eftersom alla mammamaffior har tagit över ert älskade fik, precis sådana är vi inte. Vi håller oss ur vägen när vi möter folk och går inte på fik nere på stan, det är mycket skönare att vara hemma hos varandra. Vi är inte i vägen och framförallt så är det roligare för bebisarna att få golvyta att leka på.

Idag var vi alltså på promenad med de andra mammorna och bebisarna. Vet inte om vi var så maffiga idag dock. Endast tre barnvagnar, vi har ju varit fem! Men Molly var sjuk idag så de kunde inte komma och Vannas mamma har börjat jobba igen, nu är det hennes pappa som är hemma och leker, busar och myser med henne, men de kunde inte följa med idag kanske nästa måndag. Vi blev bjudna på morots och löksoppa, supergott. A-S hade hittat nån sida på nätet sopprecept.se där sa hon att det fanns massor med recept som verkade enkla och goda, denna lyckades hon verkligen med!


På morgonen innan hann vi med att dona med disk och flytta ner Claras sängsbotten ett steg. Hon fick ligga på vår säng med Svea och alla gosedjuren så länge, det såg så mysigt ut.


Efter promenaden och lunchen hos A-S och Ingrid så var jag och Clara ner på stan en sväng, hade för några veckor sedan fått en kupong från liberoklubben att vi kunde hämta ut ett sexmånaderspaket från dem på Lindex. I paketet fanns en liten boll, ett par strumpor, ett paket med up&go blöjor, våtservetter, lotion och babywash, bindor, easymeal haklappar och en kupong med 30% på valfritt  barnplagg på Lindex. Schysst tycker jag. Sen så köpte vi också ett par halksockor i stl 28-30 och nej hon har inte så stora fötter. Vi kom fram till, under lunchen, att man skulle kunna köpa ett par sådana och klippa av dom så att de går att trä på knäna så att hon inte glider så mycket när hon står på knä och försöker krypa. Fixades och prövades när vi kom hem, jag inbillar mig iaf att de fungerade. Dock så är jag utan vanlig kamera och mobilen är inte lika snabb att ta kort så det är svårt att hänga med och få henne på bild när hon står på knäna. Duktig är hon iaf, står och gungar fram och tillbaka, fram och tillbaka. Hos A-S och Ingrid så stod hon på knäna och så ville hon fram då gjorde hon som ett grodhopp mot grejen hon ville ha och fram tog hon sig. Har jag fött en liten groda månne?

 
Precis lagt sig igen efter knäträning.

 
 Här syns halkknäskydden lite grann.

 Grattis svåger på 25 årsdagen! Hipp, hipp, hurraaaa för Andreas idag!
Visst är han läcker, haha, det här var för 1,5 år sedan 
när han skulle på maskerad. 
Som jag skrattade när jag fick bilden.

2 kommentarer:

  1. hihi du är inte dum du Linda! Smart sätt att använda jätte- strumpor på :) 28-30 har ju Ronja på fötterna ;) Så Clara gillar Markus kuses musik, bra smak så tidigt må jag säga :) Hon kanske kan få ett exemplar av hans nysläppta skiva då i 1 årspresent! Fast nja..Jag har ju haft en plan om den presenten sedan innan hon föddes... Puss på er!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag försökte skriva förut idag, men jag tror att Jonas lyckades ta bort det hela. Iaf, jag var så väldigt tacksam mot dig när jag vaknade i morse :) Jag drömde att jag inte kunde få barn, men att du så vänligt ställde upp som surrogatmamma! Precis när klockan ringde hade du klämt ut den lilla skrutten rakt i min famn och jag bara grinade och grinade av lycka :) Sen ringde klockan halv fem och jag var tvungen att åka till jobbet, blä. Men tack! :) Haha, kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda