tisdag 9 februari 2010

Vi lever

Tack alla högre makter, skyddsängar, och bilindustrin, för Antisladdsystem! Japp klockan var väl sidsådär 16.15 på en smal, riktigt smal, Riksväg. Jag kör, ser lite längre fram en varningstriangel på vägrenen på mötande sida.  Hinner tänka att jag ska sakta ner och lägga mig lite mer åt höger, men fastnar då i ett ganska djupt hjulspår och är påväg ner i diket så innan vi möter de två bilarna som stod med varningsblinkers på får jag totalsladd och är påväg i rak riktning mot den första bilen. Försöker parera åt höger och känner hur antisladden sätter i och hjälper mig att få kontroll på bilen. 

Allt gick så sjukt fort, de tre personerna som stod emellan de två bilarna slänger sig ut mot diket för de ser hur bilen är påväg rakt emot dem. Jag hinner inte tänka så mycket mer än j*vlar och känner hur skräcken lyser i mina ögon. Som tur var gick allting bra och bilen kom så pass bra i körbanan att vi inte ens touchade i de två bilarna. Saktar in och nästan stannar och känner hur tårarna rinner och rinner. F håller om mina axlar från baksätet och säger att det ju gick bra och jag att jag grejde det! Efter en stund hittar vi en lucka som vi kör in på och då ville inte jag köra något mer, axlarna sitter uppe vid öronen och jag börjar skaka av gråt. 

Fy tusan, men den dyrbara lasten som jag hade i bilen. Kör alltid otroligt defensivt och håller avstånd och så där, men ibland så hände det och då är det tur att man hinner reagera, även om jag kanske reagerade lite väl mycket och parerade för hårt. Hur som helst, Vi Lever!

4 kommentarer:

  1. Uscha otäckt vännen! Jag skulle reagera på samma sätt.Det är Gustav som brukar köra om vi ska åka långt. Men jag vet ju att du är en superbra bilföra och sådana här situationer kan man ju inte styra över. Hoppas ni får det bra i Norge nu!!! Du får hälsa till alla :)
    Puss å Kram

    SvaraRadera
  2. Är så tacksam för att det gick bra. Du är en bra bilförare Linda. Kramar till er alla tre. Ses till helgen.

    SvaraRadera
  3. Men hua! Vilken tur att det gick bra! Jag avskyr att köra bil på vintern..Trots att jag körde i snöstorm första gången jag ens startade en bil så känner jag mig ruskigt osäker när det är snö och halt... Stor kram

    SvaraRadera
  4. Usch! Otäckt! Tack o lov att Ni kom fram ordentligt. Ha de gott i Norge o var rädda om Er. Kramar!

    Barbro o Micke

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda