söndag 7 februari 2010

Försökt att trixa lite i paint

Ja eftersom vi inte har photoshop, finns ingen mening med tanke på den gamla datorn vi har, så har jag trixat lite i paint med planlösningen för att ge en bild av hur vi har tänkt oss. I höstas trixade jag lite med olika bilder på möbler, färger och sånt som skulle kunna vara inspirerande för inredningen. Får se om det blir nått sånt här eller om jag (vi) hinner ändra oss. Förhoppningsvis så kommer vi att fynda gamla matsalsmöbler (skulle vilja ha vita) och annat som jag kan pyssla med att måla om i sommar när man kan stå ute. Bilderna är lånade från Ikea, Rusta och Jysk, "möblerna" i planlösningen har jag lånat från Fiskarheden då jag tyckte att det var roligt att klippa in möblemang.

De här sakerna gillar jag verkligen, är av den åsikten att barnrum ska spraka av färger. Sängen skulle jag isf vilja måla om i röd eller turkos. Tapeten kommer från Rusta och då det här rummet säkert kommer att göras om en del så tycker jag att det inte göra något att det är en billig tapet som då förmodligen inte har samma höga kvalité som märkestapeter.


En annan favorit! Lekrummet, mycket färg som inspirerar små barnasinnen!

Vet inte om jag helst vill ha en/två fondväggar i mörkt eller ljust, golven vill vi ha mörka och resterande väggar i vitt. Tycker mest om sofforna här, det andra var mest för att få till en bild. Funderar på om jag kan måla om vårt nuvarande soffbord i sommar.

Jag vill (och F med) så gärna ha en fototapet i vårat sovrum. Jag känner lugnet bara av att titta på sådana! Sen gillar vi ju båda mörka möbler (även om det är sjukt jobbigt med dammspår) så det får det bli därinne!

Den här bilden känns egentligen minst aktuell då jag hoppas på att hitta ett gammalt bord och stolar att förnya. Man kan väl inte köpa nytt till alla rum i ett helt hus heller! Sen så blir det ju mer charm med en blandning.

Biblioteket kommer F att få inreda precis som han vill eftersom det är hans dröm att ha ett bibliotek fyllt med böcker. Förmodligen så kommer vi att bygga hyllor på plats som fyller många av väggarna. Men det är de här färgerna han vill ha.




Nedervåning




Övervåning

2 kommentarer:

  1. Å vad roligt att få se er planlösning =)
    Vi skickade in vårt bygglov i början på januari och i början av Mars fick vi vårt beslut. Det kändes som en evighet men det tog bara 2 månader och då lämnade dessutom några grannar in synpunkter innan bygglovet gick igenom.

    Vart har ni er tomt? Hur mycket ska ni göra själva? Vi har byggt i Gävle.
    /Gabriella

    SvaraRadera
  2. Hej Linda, jag tänkte bara tipsa om en sida som har rätt så fina citat till väggar osv. Jag vet inte hur du/ni känner inför det men det fanns riktigt fina citat som 'Such a big miracle in such a little girl' m.m.

    haha, det är väl bara jag som tycker att sånt är mysigt men jag kan ju alltid länka några sidor. Hoppas att allt är bra med er 4 där nere i falun, du får krama om alla från mig! Ha det riktigt bra <3

    http://www.wallstyle.fi/
    http://www.paxlux.se/
    http://www.supergrafik.se/

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda