fredag 26 februari 2010

Oxfilé ohh my god!

Hallå, Oxfilé hur mycket kostar inte det då? Jag som inte ha ätit kött på typ 10 år, började dock så smått under graviditeten, hade ingen som helst koll på det. Men nu är det så här att F tycker att det är jätteroligt att laga mat och speciellt när vi ska få gäster, så imorrn ska han ge sig på en dyrgrip, såklart jag ska äta även om magen får ta sitt slag. F gör även förrätten och jag har fått kämpa för att få göra desserten, han hade tänk att han skulle göra rubbet. Förhoppningsvis så piggar L på sig så att de kan komma och även att E, P och Molly håller sig pigga så kommer det att bli så trevligt så!

Idag var vi ner på stan en sväng, min kära mor hade ringt och frågat om inte jag kunde jaga stan runt, då virknålar i stl 8 var slut i Gävle. Jo hon ska alltså göra OS mössor, en till Clara och en till henne själv, fast hon har valt andra färger till sig själv. Clara får visa att hon stolt har följt OS så till den milda grad, nu sitter hon med fjärrkontrollen i F´s knä och kollar på skidskyttestafetten. På stan så inhandlades ett par nya mockasiner, det är ett måste när hon ligger och tar i med fötterna för att ta sig framåt, en lite vårigare mössa blev det också i svart och vitt, sådan mor sådan dotter. Sen hade min vän Elin köpt solbrillor till sin Ella på Lindex häromdagen, jag hade funderat på det där men trodde inte att det skulle finnas så små, så nu har Clara ett par också. Ella har både gröna och svarta och då fanns det bara rosa kvar så nu fick Clara ett par ROSA solbrillor och hon är stencool i dem!

Coola, coola bruden!


Gillar lagboken bäst, den är såå god!

2 kommentarer:

  1. Nej nu blir jag avis. Värsta tuffingen ju! :) Såna coola vill jag också ha, fanns det vuxenstorlek? :) Puss

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda