söndag 21 februari 2010

Herr och Fru Nylund

I helgen har vi varit i Gävle på bröllop. Min enda tjejkusin (på mammas sida) gifte sig med sin drömman Andreas, en sån fin kille. Jag önskar dem all kärlek och lycka livet igenom.

Nygifta utanför kyrkan.

Vi packade bilen på fredagen för att skjutsa lilltösen till Säter och farmorn och Micke. Jeeses va jobbigt det var att åka därifrån, tårarna rann ner för mina kinder när vi kom in i bilen och åkte därifrån. Clara har såklart haft en toppenhelg, men farmorn var trött idag. Clara sov väl inte så jättebra första natten, massa nytt och fattade väl kanske inte vad som hände. Andra natten gick bättre, då sov hon från halv tio till halv fem och det är ju helt okej. Men som Barbro sa, när man inte är van och 50+ så blir man lätt trött och slut även om hon och Micke har njutit i fulla drag av det lilla barnbarnet. Idag när vi hämtade henne tittade hon på oss, sen på farmor och klappade henne på kinden, såg ut att fundera en stund sen ville hon komma upp i våra famnar och kramas. Góa älskade unge!

På fredagkvällen så passade vi på att gå på bio med Anna och Andreas, det blev "snabba cash" jag tyckte den var riktigt bra även om den var rätt rå. Den är inte alls lika som boken men ändå bra. Fast jag gillar slutet i boken bättre än det som var i filmen.

Lördagen började med sovmorgon! Mysigt var det, längesen vi båda kunde ligga kvar i sängen. Så klart vaknade jag ganska tidigt men somnade om. Sen var det att börja med allt fix innan vi skulle vara i kyrkan. Bröllopet började kl. 15 i Valbo kyrka. Frukost, dusch, hårfix, smink och så i med lite lunch så man skulle orka ända fram till middagen på Engeltofta.

 Här anlände Fru och Herr Nylund  till Engeltofta.

 
Supergod och fin tårta med vitchoklad och hallonmousse.

 
Den sedvanliga bröllopsvalsen.

Bröllopet och hela kvällen var som hämtat från sagornas värld. De var så vackra och såg så lyckliga ut, de måste vara riktigt nöjda med dagen! En prinsessa och en prins, herr och fru Nylund. Nu är hon inte längre en Lindberg, kusinen min. Maten var fantastisk, vinet gott, tårtan härlig och talen var rörande, såklart att jag grät och mest när mormor höll tal. Fina, fina mormor, så lycklig hon är att hon hänger med och får vara med att uppleva barnbarnens stora dagar. Igår var första gången på tolv år som alla hennes nio barnbarn var samlade och såklart fick fotografen ta kort. Det gjorde även mamma. Spexsångerna som sjöngs var sjukt roliga, som vi skrattade. Allt var sådär perfekt som man drömmer om när man är liten. Festen höll igång tills vi inte längre fick vara kvar och vi kom hem vid halv fyra snåret i natt. 

 Mormor Clara med alla sina nio barnbarn.


 Tack Caroline och Andreas för en oförglömlig dag!

2 kommentarer:

  1. Åh det ser så fint ut, jag blir faktiskt lite tårögd.. Det ser verkligen ut som ett sagobröllop, och vilken fin tårta!

    SvaraRadera
  2. Ja ni gjorde den bästa möhippan jag kan tänka mig :) Visst ska det bli kul att få fixa en till?! :) Och sedan är det väl din tur? :) Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda