tisdag 16 februari 2010

Semeldagen

Idag är det semeldagen och då får man faktiskt unna sig en Semla grande! De hade inga sådana där "grodor", på bageriet Focus, som jag tycker om. Det är med grädden och mandelmassan blandad, mums. Nu fick det bli två dubbla, egentligen gillar jag oftast inte vanliga semlor men den här var riktigt god. 


Nu måste jag komma över alla sötsaker igen och fokusera på nyttig mat. De två första veckorna med viktklubb gick jag ner 4,4 kg nu de senaste två har det "bara" försvunnit 1 kg. Trots detta så har jag faktiskt blivit 7,8 kg mindre sen den 11 januari, inte så illa ändå det! Jag är glad, hade 10 kg som mål först men nu är jag så sporrad att jag hoppas på 3 kilo till, då är jag nere på den vikt som jag hade när jag var typ 16 och tränade simning 6-7 dagar i veckan, dock så hade jag mycket mer muskelmassa då.


Ha nu en underbar fettisdag med goda semlor!


 

4 kommentarer:

  1. Dubbla semlor, det har jag aldrig sett. Trots att jag varit i branschen och allt...
    Jag försöker mig också på en viktnedgång, så för min del blir det ingen semla idag. Jag blir så peppad av andra som håller på och lyckas. Du får gärna dela med dig av några bra nyttiga recept om du har.

    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Semla blev det för mig också då de bjöd på det på våran utbildningsdag. Vi brukar annars få smörgås. Jag åt en Linda :)
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Ja det är klart att man ska unna sig en semla! Fettisdagen infaller ju faktiskt bara en gång om året ;) Jag tror faktiskt inte att jag har sett såna där dubbla jag heller! Vi bakade egna, inte så lyckade men vi hade mysigt :) Kram

    SvaraRadera
  4. Mums med semlor! Men ack så tråkigt för garderoben! Haha! =) För dig verkar det trots allt gå åt rätt håll! Bra gjort, efter jul och allt. Själv tänkte jag dra igång jag med...Efter påsk! hihi! =)
    vackra bilder du har!
    Ha det fint
    Jennica

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda