onsdag 3 februari 2010

Pysselsugen

Oj borde egentligen sova men icke. F är på jobbet, Clara sussar sött sen nästan tre timmar tillbaka och Svea ligger däckad i soffan. Varför är jag vaken?! Sitter som fastklistrad framför datorn och läser bloggar. Många bloggar med kreativa bloggerskor som pysslar och pysslar och pysslar.

Just nu skulle jag villa ha flera plankor hemma, vit färg både snickerifärg och sprayfärg, spetsdukar (varför slängde jag det gäng som jag hade i höstast?!?), massor med stämplar och schabloner och mdf-skivor, jo och taveldukar också. Det skulle vara mysigt att sitta på kvällarna och pyssla. Göra saker som man kan spara till huset. Jag längtar så tills vi kommer igång på riktigt och sen tills det blir färdigt men som det ser ut idag så går ju tiden sjukt fort så jag kanske inte hinner med och så vips så står det ett hus där ute i Järvsta som är vårt! Önsketänkande!

Jag har sedan ett tag tillbaka köpt på mig saker som jag stoppat ner i en låda i klädkammaren som är ämnade att packas upp när vi bor i vår "Villa Skrolycka". Men just nu i denna sekund är jag så sjukt inspirerad till att pyssla så varför har jag inga saker hemma? Måste ordna upp det här om bara plånboken en månad inte gapade halvtom, föräldrapenningen är ett lyx som Sveriges föräldrar har tillgång till, det är ju faktiskt långt i från många länder som har det så, men den räcker ändå inte långt, tyvärr.

För två somrar sedan så gjorde jag dessa tre tavlor, jag älskar dem fortfarande men gillar egentligen inte hur de hänger nu men vi ska ju inte bo här så värst länge så det känns onödigt att hålla på och göra nya tavelkrokshål i väggen även om jag stör mig på upphängningen nästan varje dag.







Vart lite osäker på om det var finast med eller utan blixt så jag tog och la till båda.

Nu så ska jag krypa ner i den tomma sängen, kanske låter jag Svea krypa upp hos mig, och läsa lite i boken "Hanteraren". God Natt!

3 kommentarer:

  1. Heej!

    Fina tavlor du gjort!

    Vad häftigt med eget ritat hus, varenda grej har man bestämt helt själv.
    Vilket av Fiskarhedens hus var det ni föll för?
    Ja, det tar en väldans tid från det att man söker bygglov till att man bär in den första flyttkartongen, för oss tog det exakt 1 år från punkt 1 till färdigt hus!
    Men den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge...! :)

    Såg att du bott i Örebro? Bor ni kvar här?

    Ha en trevlig kväll! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jaså? :) Vad har jag glömt nu då? :) Kram från Emma

    SvaraRadera
  3. Alla de där sakerna lät som helt perfekta saker att ha hemma för pyssel! Idag har jag köpt tavelduk och mer vitfärg, så vem vet vad som händer i helgen?!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda