onsdag 26 maj 2010

Tack Falun...

...för ett fint år. Vi kom hit en månad, lite drygt, innan Clara kom till världen och visst inte riktigt hur det skulle bli. Jag kände inte en kotte i stan och hade knappt varit här tidigare. När Clara föddes var det mycket kring henne och vi skulle landa, men efter vi landat så börjat jag känna mig lite rastlös att vara hemma ensam hela dagarna utan vuxenkontakt. Genom en av BVC sköterskorna kom jag i kontakt med A-S och hennes lilla Ingrid, vi gick på någon promenad och sen slöt E och Love upp med oss. Vi var ut och promenerade en gång i veckan med efterföljande fika eller lunch. Efter jul anslöt E med sin Molly och A med sin Vanna - en riktig mammamaffia. Varje vecka trots minus 25 grader och metervis med snö var vi ute och gick och hade det mysigt hos varandra. Sen började A att jobba och vi såg inte så mycket mer av Vanna, sen började E att jobba men då hängde Loves pappa S på och vi var inte längre en mammamaffia utan en föräldramaffia. Det har varit underbart att få umgås med dessa härliga människor och underbara ungar. Det har hänt så mycket sen den första promenaden med A-S och Ingrid då hon bara var några veckor gamla. 

Förutom dessa underbara människor så träffade vi genom F´s jobb L och J som vi har umgåtts med en hel del. Jag och J har haft fredagsmys när grabbarna har jobbat och vi har varit på promenader när de har sovit. Bekantskapen utvecklades till riktig vänskap och vi har massor gemensamt. Det känns nu lite bitterljuvt att lämna Falun och flytta till G. Det är tur att det inte är långt för jag vill träffa dem alla igen, utan att det ska behöva gå ett år eller så!

Tack alla ni som gjort vardagarna (och helgerna) i Falun trivsamma, mysiga och gjort så att jag känt mig som hemma. 

Imorrn går det stora flyttlasset och början på en ny era startar. En era med 24kvm och nybygge av hus. Tänk den känslan sen att flytta från den lilla, lilla stugan till ett hus på 180kvm, det kommer att kännas som ett slott!

3 kommentarer:

  1. Åh, ni far redan alltså? Lycka till för bövelen! :D Tur att vi kommer komma lite närmare iaf, så ska det väl inte behöva bli så länge mellan vändorna :) Och vi flyttar från vår lilla stuga till vår "stora" lägenhet ;) Ska bli rätt skönt med lite mer plats faktiskt, även om vi trivts superbra här. Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med nya tider och ett stort hus att se fram emot! Lite trist att ni flyttar från stan :-) och att jag började jobba så snart efter att jag lärt känna er, men jag hoppas vi ses ändå - Gävle är ju bara ett stenkast bort! Jag håller koll på er på bloggen :-) Ha en skön sommar med Lillan och husbygge. Kram Annica och Vanna

    SvaraRadera
  3. Åh, jag förstår att det är sorgligt att lämna Falun. Jag grät hela vägen till flygplatsen i Sevilla när jag skulle lämna min fina lilla spanska by och alla nya vänner- då hade jag bara bott där i 14 veckor... 1 år är lång tid.

    Men jag är så himla glad att du kommer "hem" igen! Och det är ju faktiskt inte så långt till Falun :) KRAAAM!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda