onsdag 12 maj 2010

Bilder

Tycker att jag har varit lite dålig på att skriva och lägga ut bilder på ett tag. Här kommer några som visar vad vi har haft för oss under maj. Alltså som alltid, vi myser går ut och går och så packas det flyttlådor lite nu och då. Nästa gång då tänker jag att allt ska packas ner på samma gång, intensivt under någon dag så man slipper leva med dessa lådor.
Visst ser hon ut som en liten tomte högst upp till höger, 
med mössan på sned och nybadad i Sveas vattenskål.

Jag packade en låda i köket idag och Clara lekte i ett av skåpen, hon drog ut allt som var kvar där i och hennes blick ser ut att säga - "Mamma det gör ingenting att det blev stökigt för det var så roligt och det går snabbt att plocka upp. Var inte arg." Inte blev jag arg, jag skrattade för hon hade så himla kul, ett tag satt hon inne i skåpet men det fick jag tyvärr inte med på bild.
Det här är från idag, helt plötsligt när jag står i köket hör jag hur hon fnissar ute i hallen. Då står hon där med vagnen och gungar den och jo bromsen var i!

Idag ska vi som alltid på onsdagarna iväg på babysimmet, nästa gång är sista gången för den här terminen och för oss i Falun. När Clara ska börja "simma" nästa gång så blir det i höst och på annan ort. Nu har vi sagt upp alla abonnemang, avtal och hemförsäkringen för nu är det inte långt kvar. Hyresgästen som vi trodde skulle/ville flytta in den 1 juni hörde av sig igår och sa att hon inte kan det. Attans, vi som tänkte att vi kunde lägga den månadshyran på exempelvis en tvättmaskin. Flytta kommer vi nog att göra rätt snart i vilket fall som helst för det är lättare att vara på tomten och fixa under F´s semesterveckor om vi befinner oss närmare än tio mil bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda