måndag 10 maj 2010

Lillasystern 26 år

När lillan kom till jorden,
det var i maj, när göken gol,
sa mamma att det lyste
av vårgrönt och av sol.
 ( När lillan kom till jorden av Alice Tegnér)

Idag för 26 år sedan, en dag i maj, fick jag mitt första syskon. En liten syster så söt och gó, under åren som gått har vi alltid funnits för varandra även om vi ibland varit såta fiender och bråkat. Det är ju så med syskon, man kan vara sig själv med dem och vara precis så glad eller arg som man känner. Anna hon är min bästa vän, för även om man har riktigt, riktigt fina superbra vänner så är det annorlunda med en syster som man står nära. Det finns ett starkare band som är otroligt svårt att bryta. Jag vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till utan min Anna för jag vet att hon alltid finns för mig på samma sätt som jag finns för henne. Världens finaste syster är hon och idag är det hennes dag!


Grattis sötnos! Tack för att du finns!

1 kommentar:

  1. Stort grattis till din syster! :)
    Åh ännu större grattis till ert BYGGLOV!!!
    Nu är det bara att sätta igång bygget...

    Har du hittat på denna vecka? Gjort nåt roligt?
    Kram kram!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda