fredag 21 maj 2010

Dammsugartroll

Va tusan jag tror att vi har dammsugartroll här hemma. När jag och Clara kom ut ur sovrummet på morgonen så står dammsugaren där med slangen avbruten! Va tusan, hur gick det till liksom, så sjukt tråkigt man kunde väl få spendera de få slantar man har på något roligare än en ny dammsugare för typ 2000 kr. Lika bra att köpa en ordentlig nu när man ska ha ett stort hus i vinter. Känns trots allt lite hopplöst, vi måste dammsuga varenda dag för Sveas päls fäller som tusan och Clara kryper ju runt överallt och stoppar allt hon kommer över i munnen. För tillfället så har jag försökt att laga den med gaffa/silvertejp, får se om det går att få upp nått med den.

Uppd. Det funkade och golvet är nu damm och pälsfritt igen :)

8 kommentarer:

  1. Och just ja, det är U-laget som har match imorrn.

    SvaraRadera
  2. Annars kan ju vi/Jonas säkert köra hem er om han vill vara kvar i Blge :) En bilstol går väl att flytta? ;) Men vi får se då hur jag gör, jag hör av mig om jag blir med hem. Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att den fungerar igen ... inte roligt att spendera pengar på tråkigheter före sommaren med semestern och allt!
    :)

    SvaraRadera
  4. Hej igen. Matchen är tydligen inställd pga bortregnad plan eller nåt sånt. Men nu kommer vi hem iaf :) Har ni lust att ses ikväll? Vi kan ju komma direkt till er isf. Eller nåt annat i helgen? Vi har väl inget bestämt planerat direkt :)

    SvaraRadera
  5. Javisst är det tråkigt att lägga pengar på nåt sånt! *pust*
    Men vad gör man? Man måste ju ha en dammsugare..!

    Hoppas ni får en MKT trevlig helg! Kram till er!

    SvaraRadera
  6. Så tråkigt när dammsugaren går sönder. Jag trodde att vår hade gått sönder strax efter jul, men det visade sig att det inte var så smart att dammsuga upp tallbarr!:) Satte sig på tvären i slangen och skapade en propp!:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att du är med i min utlottning:)
    Jaa som sagt, jag hade proffshjälp med mina 3 kolumner, helt oteknisk själv;)
    Hoppas dammsugaren håller länge med tejp! Alla såna utgifter är så trista....vi måste köpa nu kyl o frys, inte heller nån höjdare:(
    Ha en mysig helg!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  8. Allt går att fixa med silvertejp! Världens bästa uppfinning ;) Ja hoppas att vi ses snart! Om du är i stan får du gärna komma och äta tårta på lördag när mangon blir tant ;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda