torsdag 20 maj 2010

25 grader och sol

Vad mer kan man önska? Underbar dag och såklart har vi varit ute, en sväng till lekplatsen, Clara fick gå med vagnen själv och sen gunga! Hon verkar tycka att det är himmelriket att få gunga och att gå med vagnen, hon var helt salig. Efter att vi gått hem igen så drog vi fram en matta från förrådet som vi kunde ha ute på vår betongprydda luftgång/balkong. Där lekte och läste vi böcker och hade det mysigt. Sen vaknade F och vi skulle iväg till farfarn för att kolla grävare. Han har en bamsegrävare som vi ska få låna med oss till tomten och då var de tvungna att kolla så att allt fungerade, men såklart att det började ösregna, åska och blixtra när vi kom dit. F ska ner dit igen i början av nästa vecka, inte blev det någon gräsmattelek för mig och tjejerna heller. Nåväl det har varit en härlig dag ändå trots regnet, det hängde i luften på nått sätt hela dagen och detta gjorde att det kändes som ett växthus ute, men inte tänker jag klaga - underbara värme!

Så roligt att få dra vagnen, blir garanterat många fler gånger.

Gungtjejen!
Ute på framsidan, fick byta från klänningen, som var alldeles för varm, till en tunn långärmad jumper. Ny solhatt har hon fått också, superfin!

Hoppas att ni också har kunnat njuta av värmen idag!

4 kommentarer:

  1. Åh vilken fin hatt :) Vi har också sommar nu, men omväxlande ösregn och kvavt som tusan. Lite muller har vi haft också. Läste dock idag att det skulle bli en toppensommar så det var bara att vänja sig vid värmen :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilka goa kort. Nyinköpt solhatt? Jättegullig.

    SvaraRadera
  3. Jag satt precis och funderade på hur jag skulle göra med helgen. Eftersom vi flyttar hem nästa helg så kändes det jobbigt att åka fram och tillbaka denna. Så jag hade bestämt mig för att stanna kvar. Men nu vet jag inte, det är ju lite ensamt när man inte känner så många här. Vad tycker du? Ska jag komma hem? :) Vill ni följa med och se Jonas spela match ikväll isf? :) kram

    SvaraRadera
  4. Vädret är underbart och varmt och gott men här på västkusten så har det blandads med åskvärme och "klibbigt" utomhus...förutom det känns det som sommaren är nära! Jippi!!

    Jag ska gå på bio den 27/5 tordagen!! Ska bli nice!! Har längtat hela vinterna efter detta!! Titta på alla klänningar och skor och drömma sig bort!!

    Trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda