onsdag 12 maj 2010

Kast med liten bebis

Vi kommer till babysimmet och går sist ner i bassängen för nu ska Clara få prova att gå i "själv", alltså en håller i henne men hon ska ta initiativet till att gå i själv. Det gick ju hur bra som helst, ingen tvekan med det. Sen kommer simfröken fram och frågar, medan de andra sjunger "skrutten" låten tillsammans med assistenten, -"Har ni kört kast med liten bebis?" Va nä det tror jag inte, och nix det har vi aldrig gjort. Vi fick vara i båda två idag för att fröken inte riktigt hinner med så nu instruerade hon oss i vad vi skulle göra. Bland annat alltså kast med liten bebis. Hon frågade om vi ville prova först eller om hon skulle visa, vi tyckte att det var bäst om hon visade och F tog emot. Och jeeses, jag trodde att det skulle låta värre än det var, men hon tog Clara och verkligen hivade iväg henne 1,5 meter till F. Sen höll vi på så mer eller mindre i en kvart, och himmel vad hon verkade gillade det, hon sken som en sol ungen, innan hon fick fridyka mellan oss och hoppa från kanten, t.o.m. ståendes idag.

2 kommentarer:

  1. Ja, det verkar vara en rolig lek .... *ler*!

    SvaraRadera
  2. Haha, låter ju superroligt! Klart hon gillade det, att flyga mellan sina två favvopersoner :) Nu blev jag sugen på att gå till simhallen. Fast det enda flygningar jag får göra blir väl om J bestämmer sig för att putta i mig.. :p Kram!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda