söndag 23 maj 2010

Falun varmast i landet idag (?)

Det var i alla fall va de sa på vädret här på kvällskvisten, att det har varit varmast här hos oss idag. Klart vi skulle njuta av det så jag tog med mig småtejerna ut i parken här där vi bor för filtmys med böcker och gungning. Tog med mig boken ut också, för jag visste ju att det var dags för Claras första vila efter ett tag. Men precis när vi hade satt oss på filten och fått fram böckerna och vattnet så ringde Josefin och undrade om vi inte ville gå en sväng med henne. Klart vi ville det! 

Innan hon kom ut till parken hann vi dock titta i lite böcker och gunga. Sen så gick vi en av de längre rundorna och när vi kom in mot stan igen så bjöd Josefin mig på mjukglass och kaffe på bryggkaféet som ligger längs Faluån. Det var riktig mysig att sitta där i solskenet med god vän och bebis under solhatt (insmörd med spf 50 långärmat och långbyxat i tunnt tyg). Efter fikat gick vi hemmåt för Josefins karl hade vaknat, min låg fortfarande och sov och vaknade först efter fyra, jo han hade jobbat natt. Vi spenderade timmarna fram till fyra ute på framsidan och när Clara sov sin andra lur så passade jag på att sluta de blå i solen en stund. Himmel va härligt det var! Det kändes som att ligga på en balkong i Grekland och lapa sol. 

Dessvärre tänkte ju inte jag på att solen kan vara stark även i Sverige om våren och sommaren så nu är jag Bränd med stort B! När man är blond och har massor av fräknar borde man ha lärt sig vid 27 års ålder att man bara blir röd av för mycket och för stark sol men icke. Nu på kvällen har jag haft riktig solfrossa och det beror ju inte bara på den där halvtimmen med slutna ögon, snarare hela dagen ute i solen som tar även då den gömmer sig bakom små ulliga vita moln.

Ni kanske inte tycker att det ser så rött ut men på någotvis så är kameran barmhärtig mot röda färger och gör dem mjukare. Jag ser helt enkelt ut som en kokt kräfta på axlarna och i mina drömmar kommer inte detta att flagna utan tonas ner och förvandlas till en gyllenbrun färg, betänk i mina drömmar alltså. 

2 kommentarer:

  1. Åajajaaj, det där såg ut att göra ont.

    Tyvärr så lär man sig aldrig...jag är 10 år äldre än du och gör samma misstag varje år, hahaha.
    Fast jag ha faktiskt börjat att få svårt att ligga alldeles stilla i solen...men man blir ju lika bränd när man arbetar i trädgården ;-).

    Vad härligt att ni hade varmast i hela landet igår...det var verkligen ljuvligt skönt.

    Hoppas att du får en bra vecka...här ösregnar det idag så det får bli att operera inomhus :-).
    Kraam
    Melinda

    SvaraRadera
  2. Linda, när du fyllt 28 kommer du att ha lärt dig detta. Man blir så mycket visare med åren, vettu! ;)
    Kram från Alvis

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda