tisdag 4 maj 2010

Pysselsug och trädgårdssug som slog till

Var till gubbdagiset häromdagen för att inhandla lite färg och dylikt till pyssel. För suget slog till och hade några speciella saker som jag har tänkt göra under en tid nu men inte kommit mig för. Tyvärr så blir det inga bilder än då dessa saker är delar av presenter till ett födelsedagsbarn och sen är det ju morsdag snart. Coolt, min första morsdag och när vi blev föräldrar så blev världen berikad med en till mormor och en till farmor. Sen tog jag tag i att måla de små skyltarna, som jag gjorde för flera månader sedan, vita. De blev mycket bättre då texten syns, den gjorde ju inte det i den gråmelerade leran som jag använde mig av.

Jag har aldrig varit intresserad av trädgårdsarbete men denna vår önskar jag att jag hade en trädgård att fixa i. Plantera, snygga till och greja. Sitter och kollar in bloggar med trädgårdar och nr 5 av "Hus & Hem" där de har en trädgårdsspecial. Är sugen på att kopiera upp tomtritningen på ett A4 och sätta mig ner med F för att planera lite trädgård. Sist vi var på tomten så pratade vi lite om hur vi vill ha det. Vart altanen ska vara och vart vi vill ha stengångar, hur gräsmattan ska ligga och att vi vill behålla lite av skogsstrukturen på delar av tomten, den gamla muren (som det tydligen bor massa snokar i) och även de olika nivåskillnaderna. Är inte så förtjust i platta tomter där det bara finns gräsmatta. Trädgården måste leva - säger hon som vill ha bort de flesta av träden. Men det finns inget syfte i att ha kvar urgamla äppelträd som det inte längre kommer frukt på. Vi får väl plantera nya eftersom istället. Hus och trädgård är ju ett livsprojekt så inte tror jag att tomten kommer att vara färdig än på många år, F tror att vi kommer att bo på en leråker i 10 år, jag hoppas att han har fel!

1 kommentar:

  1. Hej! Vi kommer hem imorrn, Jonas ska ju spela igen på lördag. Hoppas vi hinner ses nånting i helgen? :) kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda