lördag 30 januari 2010

Dukdag





Japp, så var det, dan före dan och vi har spenderat mestadels av dagen på Mariagården för att möblera och duka samt att få dit alla kakor, bullar o dyl. Lilla lillebror kom med mamsen imorse kl. halv 8 typ. Så han har varit här idag och hjälpt mig och F. När man ska möblera och duka och greja samtidigt som att hålla en 6-månadersbebis glad då är en person till en gudagåva. Dukningen blev iaf så fin och de har t.o.m en sån där projektorgrej i taket som man kopplar datorn till. Superbra! F och bror har varit hos F's pappa och skrivit ut programmen också, de blev jättefina. Efter det var dom till F's mamma för att hämta de godsakerna som hon har bakat. Det har verkligen varit fantastiskt med den hjälp vi har fått. Syster har bakat en sorts kakor och mamma har fixat tårtorna. Dom ska hon hämta imorgon bitti.

Imorgon blir det att vakna vid sju, förhoppningsvis innan Clara vaknar så att iaf en eller två av oss hinner duscha innan. Jag måste hinna duscha innan eftersom jag är den som tar längst tid på mig med smink och hårfixeri. Hoppas att dagen blir fin och går bra och att gästerna ser gäst/minnesboken så att de skriver några rader till Clara, det kan ju vara roligt att ha kvar för henne sen, som minne av dopet eftersom hon själv inte kommer att komma ihåg ett jota. På de första sidorna i boken ska vi sätta in bilder från dagen och sen hälsningarna från gästerna och sen om det blir sidor över är det ju bara att fylla även dem med bilder! Såklart är även detta album i samma färg som resten av arrangemanget.

Får väl se om jag däckar imorgon kväll eller om jag orkar skriva nått och lägga upp några kort, annars så kommer det på måndag.

Hoppas att ni har haft en fin lördag!

1 kommentar:

  1. Tjusigt Linda och Fredrik! (o Jim) Det har ni gjort bra. annika

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda