måndag 25 januari 2010

-4,4 kilo!

Hahaha, jag är superduperglad! Helt sjukt, trodde inte att vågen skulle visa en sådan angenäm nedgång. Iofs så har vi nu köpt en ny våg och som alla vet så väger inte alla vågar lika. Frågan är om det är vågen som är snäll eller jag som har varit duktig. Jag har ju verkligen gått in för det här nu. Ett exempel, F sitter just nu och mumsar i sig en semla med varm mjölk, vad gör jag - INTE äter jag då semla iaf. Myser med Clara och bloggar istället. Semla är ju riktigt gott men om jag ska ha nån då får det vänta till semeldagen, för nu är jag sjukt peppad. Jag kan rekommendera Viktklubb.se det är riktigt intressant att se hur mycket olika sorters mat, bröd, osv innehåller plus att man får koll på vad man stoppar i sig och på så vis blir det lättare. Jag är iofs inte så att jag väger maten, kör på ca vikt och dl istället. Jag har t.o.m. ätit godis i lagom mängd, annars så har jag kunnat vräka i mig.

Tjolahopp mot ett lättare och sundare liv.

4 kommentarer:

  1. Oj, bra jobbat! Inte för att jag tyckte det behövdes dock...! Men om inte annat så mår man ju bättre av att äta lite nyttigare, eller hur? :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jo det behövdes, kroppen är sig inte lik efter graviditeten så nu började jag med vikten och tar mjukstart med träningen. Kommer jag iväg 2 gånger i veckan så är jag nöjd. Sen är det ju superskönt med långa promenader, lättare att komma ut också med Svea :)

    SvaraRadera
  3. Duktiga duktiga systeryster!!! Är sååå himla stolt över dig :)
    Massa peppning till dig från Jkpg :)
    kraaaam

    SvaraRadera
  4. Ja, det är det bästa med att ha skaffat hund tycker jag, att man verkligen kommer iväg på långpromenader, så härligt! :)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda