fredag 22 januari 2010

Tapetdrömmar



Entreprenören sa att oftast så glömmer folk bort att bestämma sig för tapeter och golv i tid. Tur att jag gillar att drömma och de här tapeterna gillar F också. Båda är faktiskt från Rusta och kostar inte alls mycket. Som hittat liksom, frågan är om man ska se till att köpa dem medan de fortfarande finns kvar. Hittade dem först i höstas men var in och tittade på hemsidan och de verkar ju fortfarande finnas!


Golv är lite svårare, jag tycker att man kan ha samma trägolv genomgående i huset förutom i entrén, badrum/toalett och tvättstugan. Där ska det ju vara klinkers. Medan F tycker att man kan blanda, nu har vi kommit så långt att vi är överens om att ha samma trägolv i hallen, köket och matsalen/vardagsrummet som bli relativt öppet. Vi är också ense om ett mörklaserat/betsat trägolv.

Mycket grått och vitt kommer det nog att bli och visst kan det tyckas tråkigt men man ska trivas och inte tröttna heller. I badrum kan man ju få in färgklickar med textilier och tvättstugan den tycker jag kan vara ganska kal och ren. Ett rum för renhet. Det där med att ha groventrén i tvättstugan det kommer jag aldrig att förstå! Ha in leriga, skitiga ungar och kläder i rummet där tvätten ska bli ren, nix inte min visa. Därav valet att bygga in bron som vi tittade på först så vi får en entré med en ordentlig tröskel så att gruset (förhoppningsvis) stannar där till dammsugaren kommit fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda