fredag 29 januari 2010

En helt vanlig Fredag


Vilken skön dag! Solen sken och det var krispigt ute. Imorse var det att se till att komma upp i tid. Kl 10 skulle vi vara på Mariagården för att få nycklarna, så innan det skulle vi hinna med att promenera Svea också. Det blev en halvtimmes snabbpromenad runt sjön. Hej å hå, hej å hå, när vi kom fram till M-gården nån minut efter 10 så var jag genomsvettig och hade ruskig håll, men det fick gå för jag hatar att vara sen och det blev vi ju ändå, typ 2 minuter. Fick lite koll på vart allt fanns och fick nyckel och kod. Imorrn ska vi dit och duka och ta med alla kakor också.

Nästan allt är nu inhandlat, skönt, riktigt skönt, det enda som är kvar är en ros till Claras dopklänning och några buketter till borden. Det blir lätt avklarat imorgon eftermiddag. Efter nyckelfix så var jag och Clara ner på stan, mamman var ju tvungen att köpa strumpbyxor, är det något som jag ALDRIG använder så är det vanliga strumpbyxor i vanlig hudfärg, svart det gillar jag men sånna där andra?! Vad ska man ha för färg? Vad ska man ha för storlek så att de inte blir sådär hängiga i grenen? Vilken denim ska man ha? Stod inne på Lindex och spanade efter de perfekta strumpbyxorna i typ 20 minuter sen fick jag nog och frågade om råd. Då gick det fort, varför frågade jag inte tidigare?

Sen så ville jag hitta nått hårband eller hårspännen till Clara. Det är inte det lättaste med det där lilla huvudet, var in på H&M och där hittade jag värsta fyndsnurran, 100 kr för jeans och 50 för tröjor (barnkläder alltså). Stod och pratade med mamma medan och så sa hon köp två par jeans så får hon dom av mig, gulligt. Så då blev det två par jeans av mormorn och så köpte jag två tröjor, det blir bra till hon ska börja förskolan i höst, köpte i stl 86. Sen fixade vi lite mer saker innan vi gick hem till Svejkon igen, mata Clara, mata mamman sen skulle vi träffa J för att ta en långpromenad i solen. Det var en riktigt upplyftande promis. Mysigt att gå och prata om alla världens ting sådär en fredag eftermiddag. Sen så skulle vi ta en kaffe hos oss men så kom J på att hon hade tvättid och behövde gå hem så då tänkte vi ta kaffe där istället men så hade Clara bajsat och jag hade ingen skötväska med mig så då var det bara att gå hem igen så kom J efter en stund.

Nu så har jag precis lagat tre burkar med kyckling-pasta-morotspuré och ska till och lägga mig bredvid F i soffan.

Ha en underbar helg alla!

1 kommentar:

  1. En mycket upplyftande prommenad! Vi ser fram emot dopet : )

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda