onsdag 27 januari 2010

Svea vår Svea

Världens finaste vovva! Man kan inte ha en finare och snällare hund än Svea, visst så kan hon bli lite osäker i vissa situationer och då vet hon inte riktigt hur hon ska bete sig. Hon har inte varit van med barn och inte riktigt fattat vad barn är för nått och hur hon ska uppfatta dem. Med Clara är hon underbar, snäll, försiktig och intresserad. Gillar att pussas och gosa. Svea är vacker, riktigt vacker, fin teckning och superfina mörka djupa ögon. Jag älskar Svea, hon är så kul att ha.

Svea och hennes syskon kom till världen till stor del för att jag så gärna ville ha en valp från mamma Malou. Malou är även hon en go och fin hund, hon är inte lika sprallig som Svea och är på nått sätt säkrare i sig själv, men hon fyller ju faktiskt, himmel är det 6 år i år. Hon har ju mer livserfarenhet så att säga. Iaf så kom min kära systeryster och sa när jag tog lärarexamen 2007 att hennes gåva var en liten valp.

Tro nu inte att jag fick hela hunden för så får man inte göra, ge bort liv i present, men jag betalade betydligt mindre än vad Cavalier King Charles valpar kostar. De ligger mellan 10-14 000 kr ungefär. I april-maj 2008 så betäcktes Malou och den 19 juli fick hon fyra fina valpar. De fick heta, Zorro, Svea, Zoolander och Ztardust, pojkarna heter dock inte så längre då deras nya hussar och mattar valde andra namn. Ztardust köpte min pappa av syster som en överraskning till min mamma när hon fyllde 50 år. Gissa om hon blev överraskad när de kom ner från Kebnekaise och hon fick en smyckesask med ett kort på Ztardust i. Hon ville så gärna behålla den lilla söta skruttan. Hon är tokgó hon med, hon verkligen kramas. Lägger tassarna på axlarna och kramas.

Svea blev vår och hon flyttade ner till Spånga när hon var 12 veckor. Vi gick i skogen och busade och hon sprang lös, kom alltid tillbaka till matte för att busa efter en kort sväng på upptäcktsfärd. Efter flytten från Gävle till Spånga så har hon flyttat två gånger till och det har gått bra, hon kommer i ordning fort och gillar läget. Att ha en hund är på nått sätt på villkorslös kärlek, hon blir tokglad när man kommer in genom dörren om man så bara varit ner i tvättstugan en sväng.



Fina, fina Svea vad skulle vi göra om nått hände dig? Världens bästa vovva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda