onsdag 13 januari 2010

Dopsnurr

Har suttit i över en timme för att hitta tips på dukning till dopet. Jag är nu nästan helt säker på att vi kör färgtema, och nej inte rosa. Har också skrivit upp lite funderingar och tips till hur vi kan göra det fint. Har även ringt till kyrkan idag för att höra när prästen kommer att ringa och boka in samtal. Dopet är om två veckor och jag tycker att han borde vilja träffa oss och kantorn vill inte hon veta vad hon ska spela? Vi har beställt noter till den sång som vår kära, gulliga Emma, en av världens bästa sångerskor, ska sjunga. Avslöjar inget om den innan, det får bli en överraskning för dopgästerna.

Annars så har det varit en riktigt trevlig dag, jag och promenad/fika tjejerna trotsade kylan och tog en lite kortare promenad än vanligt sen blev vi bjudna på lunch hemma hos E. Riktigt gott och mysigt är det att se de små liven interagera, för det är ju det dom gör när dom tar på varandra och skrattar. Clara älskar att träffa andra bebisar, hon älskar också att se bebisar på kort, ännu nått som hon älskar är att se sig själv på kort och i spegeln. Som hon skrattar, så hjärtligt. Tänk om man kunde bli lika lycklig själv när man tittade sig i spegeln eller på något foto!



Just ja, min fina nya röda mobil har kommit, den älskar jag, eller nja gillar iaf. Fina kort tar den också, det är stor skillnad på 2 megapixel och 5, I like.

2 kommentarer:

  1. Ooookej, nu blir jag lite nervös ;P Jag kanske får en blackout och börjar sjunga Run to the hills eller nåt, vore kanske inte så passande :) Haha, nejdå, jag hoppas det ska gå bra. Men ni har alltså inte hört nåt från kantorn? Jag hoppas vi kan öva ihop på lördagen innan :) Dopet kommer bli jättefint Linda! Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Emma det kommer att gå superfint! Nä jag tycker att det är jättekonstigt att de inte har hört av sig men vaktmästaren eller vem det nu var jag pratade med skickade ett mejl till prästen, om de inte hört av sig på måndag så ringer jag igen. Men Jonny (vaktmästaren, eller vad han nu är) sa att det inte kommer att vara några problem med kantorn. Men jag vill ju ändå prata med henne snarast så att ni hinner öva ihop. Om hon inte kan på lördagen tror du att ni kan öva då mellan gudstjänsten och dopet? Vilken tid brukar söndagsgudtjänster vara? Jag ska kolla upp och leta rätt på dem, om inte annat så får jag väl gå i kyrkan på söndag ;)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda