torsdag 7 januari 2010

Solen skiner och himlen är blå...

å vad det är skönt att leva då! Idag är det inte alls så fasligt kallat, har dock ingen termometer så jag vet inte riktigt hur kallt det är. Iaf så var det så pass skönt väder så vi tog en promenad kring en av sjöarna, så himla skönt när solen står högt på himlen!

I tisdags åkte vi till Järvsta och fixade med ritningarna till bygglovet och så var vi runt till de närmaste grannarna och visade ritningar och fick underskrifter till samtycke till byggandet. Som jag förstått det så behöver man inte detta men det kan underlätta processen, så då var det väl lika bra att göra det. Kommunen kan vara lite kinkiga i ett sånt gammalt område. Dock ligger tomten utanför kommunens detaljplan så det ska inte vara så svårt. Ett annat par som också vill bygga i området har en tomt som ligger inom detaljplanen och det K-märkta området, så för dem går det riktigt trögt som det verkar. Tur för oss att inte vår tomt ligger så till. Vi väntar dock på två underskrifter från dem som inte var hemma. Sen funderar vi på om vi ska söka bygglov på ett garage/carport på en gång. Vi behöver ju inte bygga det med detsamma men det kan ju vara bra att få lov på allt samtidigt, ett bygglov är ju giltigt i 5 år.

Nu ska jag diska och plocka lite i "röran" Clara sover så då är det bäst att passa på. Om jag har tur så hinner vi med en tripp till elgiganten så jag kan köpa mig en ny efterlängtad mobil!

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda