torsdag 15 april 2010

Svinspruta nr 2

Igår var det dags för påfyllning av svinsprutan för Clara, de sa att andra gången är det större risk att barnen reagerar även om de inte gjorde det den första gången. Jahopp tänkte vi, kanske det inte blir något babysim då? Fast Clara var hur pigg som helst igår simmade och hoppade från kanten hejvilt. Efter simmet slocknade hon dock som en stock, helt slut. Det var lite tokigt med hennes vilor under dagen. 

I natt kl 01 vaknade hon och var ledsen, fick krypa ner i vår säng med lite påfyllning av välling och somnade om. När hon vaknade vid 06.30 sen så var hon het och gnällig. Hon fick en alvedon för jag förstod att hon hade feber även om jag inte kollade den eftersom jag inte ville bråka med henne då när hon hade det så jobbigt. Någon timme efter så tog jag den och då hade hon 38,1 med alvedon i kroppen. Det är inte lätt att vara pigg och glad då inte. Så idag har vi tagit det riktigt lugnt, myst i soffan och slumrat till båda två, sammanlagt har hon vilat 5 gånger redan och klockan är kvart i sju, dock inga långa sovstunder men mer än vanligt. Lilla pluttan, det är inte lätt när det är svårt. Får se om hon piggar på sig till helgen för på lördag ska vi ha kalas för F och  Claras farbror Jonas och Emma som alla tre fyller år nästa vecka. Nästa vecka har också Claras faster sitt BF så vi får se om lillkusinen tittar ut snart. Nu ska vi mysa lite mera.
 Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Lilla gofisan.Stackars henne, men hon piggar väl på sig snart. Kramar och pussar från mormor.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst gör det ont att se de små ha ont?

    SvaraRadera
  3. Hihi, det får bli en surprise på lördag :) Hoppas lillskruttan mår bättre då, vi ska ju festa järnet ;) puss på er!

    SvaraRadera
  4. Lillpluttan då. Men hon verkar hantera det rätt så bra trots allt (vad vet jag om hur barn reagerar när dom har feber). Hoppas att allt är bra med er, förutom att sötnosen har feber. Hälsa alla!

    SvaraRadera
  5. Tänkjo! Jag känner att jag kanske malde på lite väl långt, men det är ett ämne som verkligen engagerar mig, jag får hög puls bara vid tanken på allt som är fel :) Ses imorrn! Pusskram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda