tisdag 13 april 2010

1-års kalas

Idag svirade jag upp Clara i kalaskläder för vi skulle hem till Vanna  på eftermiddagen. Hon fyllde ett år för några veckor sedan och nu var småkompisarna med föräldrar inbjudna att kalasa. Först tog vi oss en promenad och vid 14.30 var vi välkomna hem till familjen Vanna, hennes mamma som har börjat jobba igen efter föräldraledigheten hade fått gått tidigare från jobbet för att köpa tårta och kunna vara med. Både Schwarzwaldtårta och prinsess hade hon/de köpt. Ett litet ljus stod i vardera tårta, så gulligt, lilla stora Vanna. Föräldrarna hade det trevligt och barnen roligt, 5 stycken små knoddar på golvet ihop lekte och pillade på varandra. Presenten som Vanna fick, hink och spade + tillbehör, verkade det som att de mindre barnen var mer intresserade av, Molly och Love smakade på spaden om vartannat. Mycket leksaker hade hon och det är alltid lika spännande för Clara att vara hos någon annan och prova nya saker. Fin dag i lika fint väder som igår!

Imorrn ska vi vara på BVC halv tio för att Clara ska få dos nr. två av svinsprutan, det var meningen att hon skulle få den onsdagen innan påsk men blev ju förkyld med feber. Nu är hon pigg  igen men vi får se hur hon mår imorrn eftermiddag, om det blir något babysim eller om vi måste skippa det.

3 kommentarer:

  1. Ja, suck! Jag älskar små barn! Fast numera så ... avvaktar jag barnbarn som kan återlämnas till föräldrar när man tröttnar *ler* och jag som inte ens är 50!
    :)

    SvaraRadera
  2. Ja, de är inte så gamla men två som skulle kunna bli föräldrar, unga sådana, men för min del vill jag helst att de väntar några år... *ler* Även om jag skulle älska barnbarn redan nu!
    :)

    SvaraRadera
  3. *Ler* Tyvärr kan jag inte hjälpa dig om vilken knapp det är.. Hoppas du kommer underfund med vilken det är!
    Lilla tjej, vill hon redan börja med datorer? :)

    Har ni haft en bra dag?
    Kram kram!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda