måndag 12 april 2010

-10,1 kilo

Litet ego inlägg, men jag är rätt stolt över mig själv. -10,1 kilo sen den 11 januari har jag lyckats åstadkomma. Började då på ViktKlubb.se och i början körde jag stenhårt att fylla i dagboken med vad jag åt och hur mycket jag rörde på mig. Redan efter Claras dop den 31/1 började jag slarva med dagboken men fortsatte att äta så som jag hade lärt mig och fortsatte med de dagliga promenaderna. Visst har det gått mycket saktare efter det att jag inte lika flitigt fyllde i och fokuserade, men för mig är det viktigt att få in nyttiga vanor i vardagen och inte råbanta för att sedan gå upp en massa igen. Jag har unnat mig gott, det måste tilläggas, jag älskar godis och hade jag förbjudit det för mig själv hade det nog blivit ett bakslag med svullning skulle jag tro. Det blev bra och jag nådde målet innan det datumet som jag hade satt. Nu har jag satt upp ett nytt mål på -3 kg (-2.9) för de sista små trivselkilona. Vi får se hur det går, känns inte lika nödvändigt som de här först tio, jag kommer nu i byxor som jag inte har kunnat haft på nästan 1,5 år och det känns superskönt! Vill man så kan man!

Nu sover Clara sött i vagnen och jag ska passa på att duscha, lite senare ska vi väcka den nattjobbande F för att ta oss ut i solen och köpa den där första mjukglassen! 

Ha en underbar måndag!

3 kommentarer:

  1. Inte dåligt! Dessutom tänker du helt rätt! Ja, du är nog hel enkelt värd den där första mjukglassen! Grattis!
    :)

    SvaraRadera
  2. Heja! :) Och man får vara hur ego man vill när man är bra ;) puss

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda