lördag 10 april 2010

Nästa bror till "rakning"

Minsta brorsan av fyra syskon fyller idag 19 år. Undra hur det känns att vara föräldrarna då, när fyra barn passerat 18 och snart har alla tagit studenten och åren går. Undra om det är häftigt, eller skrämmande, undra om de känner sig äldre/gammla eller om de fortfarande är 30 i hjärnan och hjärtat. Pratade med bästa Elin om det igår, 9 år sedan vi var 19 och Jimpen spelade fotboll med GIF´s pojklag och vi tittade. Jim var inte så intresserad av den där bollen egentligen, 10 år ganska lång, inte så värst med bollkontroll kollade mest in andra saker runt omkring. Försökte det bästa han kunde och var såklart sötast på plan.


Nu är han fortfarande ganska lång, gav upp fotbollen så jag vet inte hur det är med bollkontrollen säkert bättre än min men kanske inte suverän ändå? 19 det var en sån där mittemellan ålder, mellan 18 och 20 ett år kvar till systemet. Fast jag och Elin och brudarna vi hade kul, kul, kul ändå. Jim han rycker in i lumpen i augusti, åker dock inte lika långt bort som Jonas som underhöll sig med sprängämnen i Boden, Jim åker till Uppsala och ska vara nått plutonbassäk eller nått i den stilen.


Grattis världens bästa Jim!

3 kommentarer:

  1. Grattis till din bror! & en trevlig helg till er! :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, jasså vad roligt!

    Lurar lite vid datorn innan jag ska göra mig i ordning inför kvällen..
    Ha det gott! Hörs!Kram

    SvaraRadera
  3. Nej kräp. Ingen gunga. Jag satsar på imorrn :)

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda