måndag 30 augusti 2010

Föris för Clara!


Idag har Clara haft sin första inskolningsdag på förskolan (vi kallar den föris, dagis är en förkortning på daghem, vilket det inte heter längre, och då tycker jag att föris är en bra förkortning på förskolan). Hon och pappan var där 1 timme och det var Clara och en till liten tjej som skulle inskolas de här veckorna. De tittade på lokalerna, träffade fröknarna och lekte lite inomhus. Imorgon ska de vara där två timmar och sen börjar hon heldagar mellan 9-14 ända tills nästa fredag då inskolningen anses färdig, vilket jag tror kommer att funka galant. F sa idag att hon inte brydde sig så mycket om honom, hon gick på upptäcktsfärd själv kom tillbaka någon gång för att sitta en kortis i knä och sedan begav hon sig iväg på nya äventyr.

Jag kommer att vara med en endaste dag, men är glad att jag fick möjlighet att vara med överhuvudtaget. Det var F´s schemaläggning som krånglade och då fick jag rycka in. Nu såhär i efterhand tycker jag att det var tur för mig, hade gärna varit med ytterligare någon dag.

Claras söta moster, förskolläraren, hade skickat kort till Clara idag, ett scrapat lycka till kort. Hon har alldeles nyligen upptäckt scraping och tycker att det är jätte roligt. Tack snälla Anna!

                        _________________________________________________________
Bjussar på ett tokkort!
 Tokfian, vet inte om hon tyckte att dockan frös som hade lite kläder eller om hon var arg på den. Nu för tiden måste vi alltid titta i ugnen innan vi sätter på den eftersom barnspärren gått sönder och hon stoppar in en del leksaker i den. (Var lugn, vi spärrar för den när den är på!)

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra någon som fattat det där med daghem och förskola!;)
    Kul att det går så bra med inskolningen. På min förskola kör vi heldagsinskolningar och, beroende på barnens ålder, så blir de ofta lämnade själva redan hela dag fyra. Naturligtvis bestämmer man ju detta i dialog med föräldrarna, men vi tycker att det fungerar jätte bra.
    Håller tummarna för att vädergudarna är med er nu!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej! Här kommer min nya bloggadress: emmetg.blogspot.com. Puss!

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda