torsdag 12 augusti 2010

Huset växer upp!

Det är helt fantastiskt vad som har hänt de här senaste två dagarna. Igår morse när jag åkte till jobbet var det "bara" en betongplatta. När jag kom hem var reglarna till de båda kortsidorna uppe och de höll på för fullt att resa ställningar. Idag när jag åkte till jobbet hörde jag hur de arbetade där borta och idag när jag kom hem så var kortsidorna också uppreglade. Nu ser man verkligen att det kommer att bli ett hus, även om jag fortfarande inte fattar. Vi gick upp på plattan och tittade runt, ropade till farmor och stod i vårt (blivande) hus och vinkade till henne. Så himla coolt, vi har sett många hus växa fram när vi varit ute och åkt och besökt de platserna ofta för att se hur byggena utvecklats, men den här gången är det vårt hus, alltså - vårt hus! När förstår man att det är på riktigt? På ett plan så börjar jag ju att förstå det samtidigt som det känns helt overkligt.

31 juli, vi började att lägga ut kantbalken, efter någon timme så högg ju jag mig i benet och kunde inte vara med under eftermiddagen. Pappa, Jonas och Jim fortsatte dock att jobba.
2 augusti, pappa och F började att armera och naja fast armeringen.
 5 augusti, pappa och två av hand jobbarkompisar gjuter plattan tillsammans. När vi åkte till arlanda hade de kommit såhär långt.
 11 augusti, denna syn mötte jag när jag kom hem från jobbet igår! Snickarna har påbörjat sitt arbete.
 12 augusti, såhär såg det ut nu på kvällskvisten när vi var ut med hundarna. Vi gick upp på plattan och känslan var kolossalt häftig.

4 kommentarer:

  1. Jäklar, nu händer det grejer! :D Spännande! kram

    SvaraRadera
  2. Wow!!! Kan inte komma på något annat direkt att säga. Jo förresten... Attans att jag inte bor hos er å får se detta med egna ögon.. Fattar inte att huset kommer står där nästa gång vi kommer hem...

    SvaraRadera
  3. Nu händer det grejor här, ser jag! Måste vara super kul att äntligen se lite resultat. Underarbete är ju nödvändigt, men inte så mycket man ser i slutändan.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj!! Häftigt!! Nu är det verkligen på gång. Hoppas det känns bra nu!
    Ha en bra helg på bygget, Kram Marika

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda