tisdag 24 augusti 2010

Grattis mor!

Idag fyller min mamma år och imorrn fyller min pappa år. Mammas födelsedag blev inte som hon hade tänkt riktigt, hon skulle iväg och handla och ringde till farmor för att höra om hon ville följa med. En riktigt dålig farmor svarade och mamma åkte dit, hon möttes av en alldeles grå farmor med blå näsa, hon hade svårt att andas och hjärtat rusade. Ambulansen ringdes och de fick åka upp på akuten, nu ligger farmor på hjärtintensiven för undersökningar om kärlkramp, hjärtinfarkt eller möjliga proppar i lungorna, stackars lilla farmor. Hoppas att hon blir bra snart! En fika för mamma hann vi med ikväll iaf och imorrn blir det mer fika. Fast de fick sin födelsedagspresent idag. 

En tur till bygget har vi hunnit med på eftermiddagen också, Clara som har 39,5 i feber fick stanna hemma med sin mormor medan vi tog hundarna och promenerade iväg. Hon sover nu sött på alvedon. Tapper är hon vårt lilla hjärta, inte alls gnällig och skrikig, hon kämpar på, leker lite, sitter i knät och kramas och sen mera lek. Hoppas dock att det går över snart så vi kan åka på Loves ettårskalas i helgen i Falun. Då ska vi förhoppningsvis också hälsa på lilla L för första gången som föddes i slutet av juli, en underbart söt liten kille!

Tro inte att jag glömde kameran när jag var på bygget igår och idag, uppdateringen ska såklart vara med!

 23 augusti, reglar, reglar, reglar överallt!

 24 augusti. Det är så härligt att se hussiluetten på håll! På nära håll med såklart.

 24 augusti. Nästan alla fönster är det reglat för och spånskivorna på övervåningens golv är lagda.

 Vi var såklart upp på övervåningen och kikade, så himla häftigt och att det går så fort. 
Det är makalöst!

 Glad bloggerska/husbyggerska blir det efter att se alla framsteg på byggfronten!

4 kommentarer:

  1. Du får hälsa stackars farmor från mig! Jag hoppas att det är mycket bättre nu! Sen får du hälsa far din grattis och ge både han och Annika en kram från mig! :)

    SvaraRadera
  2. Vad tråkigt att höra om din farmor, hoppas hon kryar på sig.
    Fina bilder i dag igen på allt regelverk och så en fin bild på dig själv!

    SvaraRadera
  3. Det händer mycket hos er, kul att se! Stackars din lilla farmor, hoppas allt går åt rätt håll snart!

    Visst är det skönt att hålla sig "på sin kant" (om du förstår vad jag menar) i början av sina yrkessamma år, men nu har jag jobbat i 4 år och det börjar krypa i kroppen. Det är kul att det händer något och jag tycker om utmaningar. Vi har också en rektor som är väldigt drivande och som puschar på oss yngre att göra spännande nya saker och det gör att man vågar chansa och kasta sig ut till något oväntat och nytt.

    Hoppas att du också får en klass någongång. Det är mycket jobb, men fantastiskt kul!!

    Å ja..hoppas verkligen vi här hemma kryar på oss snart, framförallt min sambos hand;)

    Kram Kram

    SvaraRadera
  4. Stackars farmor, hoppas att hon snart är bättre!
    Kul när man kan börja se hur huset ska bli. Hur stort blir det?
    Kram

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda