måndag 20 juni 2011

Tallrikshylla från mormors Soltorp

Var hemma hos min söta mormor i förra veckan. Vi satt och drack kaffe och åt sockerkaka som jag hade med. Så frågade jag henne vart hon hade gjort av den fina tallrikshyllan som hon hade på hennes fina Soltorp. Den står i förrådet i källaren sa hon, tydligen tyckte inte mor min och mina mostrar (?) att mormor skulle sätta upp den i köket i lägenheten. Istället har hon ett par hyllor i ekfanér. Jag sa att jag har hållt utkik efter en fin tallrikshylla att ha ovanför vår "(bar)disk" i köket. 
Några dagar senare så hade min ena bror varit hos mormor och hade hyllan med sig. Mormor var glad att någon ville ha den. 
Nu funderar vi på om vi ska måla den vit, som var tanken från början, den är nämligen i samma bruna färg som vår bänkskiva i köket. Så den matchar ju bänkskivan väldigt bra vilket gör att vi blev lite tveksamma till att måla den. Vi ska sätta upp hyllan och se hur det känns, om den känns för mörk så får den bli vit, lite vit färg gör ju oftast underverk! 
 
Snart kommer det bilder från Claras sovrum som börjar ta form, med nya gardiner, den fina, glada tapeten, garderober som F skruvat, nytt överkast och kuddar samt lite ommöblering.

Nu måste jag dra på mig en tröja och stövlar så ska jag och "stora tjejen" som hon kallar sig själv, gå till hennes mormor och fika lite.
Kram

4 kommentarer:

  1. Hej tjejen!

    Tack så mycket. Kände för lite "sommrigare" utseende på bloggen.

    Ha en fin midsommarvecka du också! Vad ska ni hitta på?

    Kram kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack Linda, du är för snäll!! Jag kan faktiskt säga att jag tagit mig en hel del tid att vila också. Det gör mig lätt rastlös, men ibland har jag inte orkat göra annat heller. Alla säger att jag ska springa i trappor och göra allt jag kan för att få igång det. Skönt att någon säger att man ska vila igång det också :) För du har ju rätt, det är ju oftast på natten när man sover lugnt som det ofta startar.

    Håller tummarna för dig med!! Kram Josefin

    (Fin tallrikshylla, den kan matcha er köksbänk fint men annars är ju vitt fint :))

    SvaraRadera
  3. Alltid kul att använda saker som är från nära släkt!:)
    Tycker att det är ett bra förslag att sätta upp den som den är först. Är ju lättare att måla den vit än att få den som den var igen.
    Kram grodmamman

    SvaraRadera
  4. Jag vet! Men det är bara till hälften borta, det var ju halva hans utstyrsel på festen :) Vi tänkte att det kanske skulle ge lillebror en liten push också? Iofs, nu när jag tänker på det så har nog resten rykt också :S Det kändes lite sådär för honom att gå runt sådär på stan idag och nu jobbar han.. Det trycker inte på litegrann?

    SvaraRadera

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda