måndag 6 juni 2011

Glad nationaldag/6juni!

6 juni, vår nationaldag. Vi firar inte så värst här hos oss men jag tyckte att vi väl iaf kunde grilla och äta jordgubbar. F har hjälpt min pappa med veden igår och även idag, min syster och mamma håller på för fulla muggar i huset som syster och karl nu ska ta över efter farmor. Alla hade fullt upp så jag tänkte att då kunde väl jag fixa maten. Men då jag föreslog det för mor min ville hon åka och handla blommor att plantera så då hängde jag och Clara på och så handlade vi till maten och grillade i ordning hemma hos dem. Sagt och gjort, till efterrätt blev det marängswiss tillsammans med jordgubbar. Tänk vi sjöng till och med nationalsången, får man det utan att verka rasistisk undrade min ena bror. Men jag tycker att man måste få sjunga sin nationalsång på nationaldagen om någon dag.
Nu ska vi snart gå hem, jag och Clara och plantera blommor, smultron- och jordgubbsplantor.

Hoppas att du också har en fin 6 juni i det fina vädret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej på dig!
Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad. Om du inte har ett google konto eller egen webbadress/blogg så kan du välja namn/webbadress och bara fylla i ditt namn!
Kram/Linda